جستجو
رویداد ایران > استان ها > گلستان > اولین جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، نوآوری و فناوری استان گلستان در سال 1402

اولین جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، نوآوری و فناوری استان گلستان در سال 1402

اولین جلسه کارگروه آموزش،پژوهش،نوآوری و فناوری، با حضور عابدی رئیس سازمان، کر معاون توسعه مدیریت استانداری، میرا مدیر مرکز آموزش و پژوهش سازمان در محل سالن اجتماعات شهید رجایی استانداری برگزار شد.

عابدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان در ابتدای جلسه، ضمن خیر مقدم و تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید سعید قربان به اعضاء محترم کارگروه، مهم ترین مصوبات جلسه قبل کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری استان را قرائت کرد و در ادامه، دستور جلسه کارگروه ارائه گردید . سپس هریک از مدیران دستگاه های اجرایی و روسای دانشگاه ها اقدامات انجام شده در خصوص دستور جلسه را ارائه نمودند.

رئیس سازمان در ابتدا سه دستور جلسه تحت عنوان، 1- بحث تبیین دستورالعمل بند 40 تبصره 2 قانون بودجه سال 1402، 2- جمع بندی اولویت های پژوهشی دستگاه های اجرایی برای سال 1402 و 3- قرار دادن بانک اطلاعاتی از طرح های پژوهشی در قالب کارنامه پژوهشی به صورت الکترونیکی در بستر وب سایت های استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دستگاه های اجرایی را اظهار کرد.

عابدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان خاطر نشان کرد: اقدامات و  دستاوردهای پژوهشی انجام شده  بایستی به دستگاه های اجرایی وبخش های خصوصی اطلاع رسانی گردد.

وی در ادامه تاکید کرد: دستگاه های اجرایی، مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی بایستی طی مدت 10 روز، چکیده ای از اقدامات در دست اجرا و خاتمه یافته پروژه های مربوط به سال 1400 را به دبیرخانه مرکز آموزش و پژوهش سازمان اعلام بفرمایند.

عابدی ضمن تاکید بر هم افزایی و همکاری متقابل بین دستگاه های اجرایی و مراکز تحقیقاتی، دانشگاهی، افزود: هر یک از دستگاه های اجرایی بایستی انتخاب عناوین پروژه ها را بر اساس مسائل مهم استان و نیز در راستای موضوعات مهمی اعم از ، فرمایشات مقام معظم رهبری (تحقق شعار سال 1402)، آمایش سرزمین و اسناد بالا دستی استانی و ملی در دستور کار قرار دهد.

رئیس سازمان در ادامه گفت: دستورالعمل امور پژوهشی که توسط سازمان برنامه و بودجه کشور با همکاری وزارت خانه های علوم و تحقیقات، وزارت بهداشت، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور و حوزه اقتصاد دانش بنیان تصویب شده است، جهت ابلاغ به دستگاه های اجرایی ارجاع شده است.

عابدی در همین راستا افزود: طبق ماده 3 قانون بودجه سال 1402، 1% اعتبارات پژوهشی در راستای مشکلات اساسی استان بر اساس اسناد بالا دستی، اسناد توسعه استان و هم راستا بودن با اولویت های پژوهشی و فناوری کشور (مصوب شورای عالی عتف) با تأیید کارگروه آموزش و پژوهش سازمان بایستی تا پایان تیرماه مد نظر قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان تصریح کرد: دستگاه های اجرایی بایستی اولویت های پژوهشی را در سامانه نان ثبت کنند و از سوی دیگر، دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی بر اساس اولویت بندی پروژه اقدام نمایند.

وی تاکید کرد: برای هریک از پروژه ها یک ناظر علمی بر اساس دستورالعمل از دستگاههای اجرایی جهت نظارت و غربال گری عناوین پروژه ها، انتخاب گردد.

در پایان جلسه کارگروه، دکتر امین رضایان عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد گرگان، گزارش پروژه مربوط به فرونشست زمین؛ بحرانی فراتر از زلزله در مناطق استان گلستان را در جلسه، ارائه نمودند.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب