جستجو
رویداد ایران > استان ها > سایت موزه قلی درویش قم احداث می‌شود

سایت موزه قلی درویش قم احداث می‌شود

سایت موزه قلی درویش قم احداث می‌شود
معاون میراث فرهنگی استان قم از احداث سایت موزه قلی درویش قم خبر داد و گفت: اشیای قدیمی و کشف‌شده از این منطقه به نمایش گذاشته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار رویداد ایران_قم،شاهین ایلی بیگی‌پور گفت: با توجه به اهمیت تاریخی و قدمت هفت هزار ساله تپه باستانی قلی درویش، در جلسه این هفته شورای فنی استان قم، بررسی طرح محتوایی سایت موزه قلی درویش مورد نقد و بررسی قرار گرفت و در آینده نزدیک ایجاد و راه اندازی شود.

معاون میراث فرهنگی قم ادامه داد: پس از انجام مطالعات، برای ایجاد فضایی مناسب برای گردشگران و علاقه‌مندان به آثار باستانی راه اندازی سایت موزه قلی درویش آغاز و در آن، اشیای قدیمی و کشف‌شده از این منطقه به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی افزود: محوطه قلی درویش در سال ۱۹۷۹ میلادی برای اولین بار توسط کلایس، باستان شناس آلمانی مورد بازدید و معرفی قرار گرفت، بعدها بر اساس کاوش‌های انجام شده آثاری متعلق به هفت هزار سال قبل از این منطقه به دست آمد     

ایل بیگی‌پور گفت: تپه تاریخی قلی‌درویش مربوط به عصر آهن است و در نزدیکی مسجد مقدس جمکران واقع شده، این اثر در تاریخ ۲۳ شهریور ۱۳۸۲ با شماره ثبت ۱۰۱۷۳ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.


برچسب ها
نسخه اصل مطلب