جستجو
رویداد ایران > استان ها > گلستان > اجرای طرح شنبه های جهادی با 200 میلیارد تومان اعتبار

شهردار گرگان :

اجرای طرح شنبه های جهادی با 200 میلیارد تومان اعتبار

شهردار گرگان گفت: رقم شنبه های جهادی 200 میلیارد تو مان از یکهزار و 800 میلیارد تومانی بودجه شهرداری است که به اجرای ریز طرح های مهم در محلات کم برخوردار می پردازد.

محمد رضا سید النگی در نشست خبری اظهار کرد: رویکرد جدید شهرداری گرگان توجه به محلات کم برخوردار و اجرای فعالیت‌های فرهنگی و عمرانی است. 

شهردار گرگان گفت: محلات کم برخوردار گرگان سال ها از مشکلات عمرانی و فرهنگی رنج میبرد و از 22 فروردین امسال با اجرای طرح های جهادی و حضور در محلات مختلف و بررسی مسایل و مشکلات فصل جدیدی را در جهت توسعه این محلات برداشته است.

وی افزود: اگرچه وظیفه سازمانی شهرداری همواره اقدامات عمرانی بوده اما توسعه شهری با اجرای خدمات فرهنگی در کنار فعالیت های عمرانی امکان پذیر است.

وی افزود:  احیای بافت تاریخی آفتاب 15 نیز یکی دیگر از پروژه های شهرداری در راستای حفظ بافت سنتی است که با اعتبار 15 میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفته و به زودی آغاز می شود.

وی در رابطه با پروژه بزرگ لوتوس هم گفت: مشکلات اجرای پروژه لوتوس رفع شده و سرمایه گذار در حال گود برداری است و این طرح به عنوان یکی از طرح های بزرگ تجاری و تفریحی شمال کشور محسوب میشود که نقش مهمی در جذب گردشگر دارد.

وی افزود: اتوبوس گردشگری گرگان نیز به زودی راه‌اندازی می‌شود و این اتوبوس مختص فعالیت گردشگری است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: رویکرد جدید شهرداری حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی است و در عید غدیر برنامه‌ریزی یک جشن خیابانی را در سطح شهر اجرایی کنیم.

سیدالنگی متذکر شد: از چهار راه میدان_ خیابان خمینی تا سه راهی بانک ملی را به عنوان خیابان غدیر در نظر گرفته شده و دستگاه‌های اجرایی دیگر در این زمینه با ما همکاری می‌کنند و پیش‌بینی می‌کنیم بیش از ۳۰ هزار نفر از این جشن استقبال کنند.

وی گفت: بخشی از مطالبات پیمانکار در پروژه شهربازی گرگان باقی مانده است ماهانه ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه می‌شود و تلاش ما این بود این پروژه را به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار کنیم و تا این زمان زیرساخت‌های این پروژه را پیگیری می‌کنیم و سایت سورتمه را در  این مکان راه‌اندازی کنیم.

سید النگی بیان کرد: طرح "تپه تاریخی قلعه خندان" یکی از طرح های مهم  است که با همکاری میراث فرهنگی و اعتبار 7 میلیارد تومان از بودجه عمرانی شهرداری در دست اجرا قرار گرفته است.

وی افزود: توسعه معابر یکی دیگر از اقداماتی است که در گرگان پیگیری می‌کنیم و بلوار نیایش باید روانسازی شود و بازگشایی آن در دستور کار است.

شهردار گرگان تاکید کرد: بازگشایی و روانسازی ترافیک محور طبیعت از دیگر موضوعاتی است که پیگیری می‌کنیم.

 سیدالنگی خاطرنشان کرد: بازارچه صنایع دستی در اختیار اتحادیه صنایع دستی گرگان به نام بازار قیصریه در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: بازسازی مسیر پیاده‌رو النگدره با اعتبار حدود ۱۰ میلیارد تومان اجرایی خواهد شد، پروژه سرمایه‌گذاری در کمربندی گرگان با همکاری موسسه ملل پیگیری می‌کنیم، گودبرداری آن شروع شده و ۸۰ هزار متر  این طرح زیربنا دارد.

وی تاکید کرد: پل عدالت ۸۸ نیز طراحی آن اتمام شده و احداث این پروژه مشکلات اهالی این منطقه را برطرف می‌کند.

وی افزود: مرکز ماده ۱۶ توسکستان نیز مورد توجه شهرداری قرار گرفته و فونداسیون آن ریخته شده و با راه‌اندازی آن مشکلات جمع‌آوری معتادان متجاهر جلوگیری می‌شود.

وی افزود: آرامستان گرگان یکی دیگر از دغدغه‌های شهرداری و شورای شهر گرگان است و دغدغه آرامستان را در جلسه شورای اسلامی برطرف می‌کنیم و به سمت آرامستان جدید حرکت خواهیم کرد.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب