جستجو
رویداد ایران > استان ها > گلستان > آغاز جشن‌های ۱۵ گانه «وصال» در گلستان/ نخستین جشن‌ها در آزادشهر و گرگان

 معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان

آغاز جشن‌های ۱۵ گانه «وصال» در گلستان/ نخستین جشن‌ها در آزادشهر و گرگان

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان با اشاره به برگزاری «جشن وصال» در هفته ازدواج در سرتاسر استان، گفت: این جشن ها در ۱۳ شهر و دو روستای استان برگزار می شود.

حامد ملاحسنی با اشاره به فرا رسیدن ایام مبارک ذی‌الحجه و سالروز ازدواج امیر مومنان حضرت علی علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها و هفته موسوم به هفته ازدواج، اظهار کرد: این هفته فرصت مناسبی است تا این سنت نیکو و حسنه را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار داد و به برکات و نعمت های پس از آن با نگاهی ژرف تر نگریست.

وی با بیان اینکه ازدواج باید به عنوان یک باور و اعتقاد قلبی در جوانان ریشه پیدا کند، افزود: ما منکر برخی مشکلات اقتصادی و برخی آداب و رسوم غلط پیرامون ازدواج در جامعه نیستیم اما اعتقاد ما بر این است که مشکل اصلی در عدم ازدواج جوانان به باورهای آنان نسبت به این امر مقدس برمی‌گردد.

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان با تاکید بر اینکه در ایام هفته ازدواج که از امروز سه شنبه ۳۰ خردادماه آغاز می شود برنامه های بسیار متعددی در سطح استان تدارک دیده شده است، خاطرنشان کرد: کارگاههای آموزشی پیش، حین و بعد از ازدواج، نشست های تخصصی و میزگرد، برنامه‌های فرهنگی و محتوایی، جلسات پرسش و پاسخ جوانان و جشن‌های نشاط اجتماعی موسوم به جشن های وصال از جمله این برنامه ها هستند.

ملاحسنی از برگزاری جشن های وصال در تمامی ۱۴ شهرستان استان گلستان به همت ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان‌های مختلف خبر داد و گفت: با برگزاری این جشن در دو روستای «رودبار» آزادشهر و «باغ گلبن» گرگان عملا تعداد جشن های ما به ۱۶ جشن در سطح استان می‌رسد که با هدف ترویج فرهنگ ازدواج آسان و ایجاد نشاط اجتماعی میان جوانان صورت می‌گیرد.

وی تجلیلی از زوج‌های جوان موفق، خیرین حوزه ازدواج و برخی مجموعه‌های مردمی موفق در این زمینه را از برنامه‌های این جشن عنوان کرد و ادامه داد: حضور طنزپردازان، گروه‌های نمایشی و آوایی و همچنین سخنرانان مرتبط در این جشن‌ها از جمله دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده است.ایسنا

برچسب ها
نسخه اصل مطلب