جستجو
رویداد ایران > استان ها > گلستان > اولین جلسه هم اندیشی برنامه های وحدت و وفاق ملی در آموزش و پرورش برگزار شد

مدیرکل آموزش‌ و ‌پرورش استان

اولین جلسه هم اندیشی برنامه های وحدت و وفاق ملی در آموزش و پرورش برگزار شد

اولین جلسه هم اندیشی پیرامون برنامه های وحدت و وفاق ملی با حضور سیدرضا نظری مدیرکل آموزش و پرورش استان، هادی احمدی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری، حسن بیارجمندی، دبیر کارگروه همبستگی اجتماعی و هویت ملی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دستیار استاندار در امور اقوام و مذاهب و همچنین معاونین و مدیران و مشاورین اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش گلستان، اولین جلسه هم اندیشی پیرامون برنامه های وحدت و وفاق ملی با حضور سیدرضا نظری مدیرکل آموزش و پرورش استان، هادی احمدی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری، حسن بیارجمندی، دبیر کارگروه همبستگی اجتماعی و هویت ملی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دستیار استاندار در امور اقوام و مذاهب و همچنین معاونین و مدیران و مشاورین اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد.

سیدرضا نظری مدیرکل آموزش‌ و ‌پرورش استان با اشاره به حضور و زندگی مسالمت‌آميز رنگین کمان اقوام در گلستان گفت: وجود اقوام مختلف در سراسر استان ظرفیت های بسیار شگرف و عظیمی در حوزه های مختلف ایجاد کرده است و در سیاست ها و برنامه های آموزش و پرورش گلستان سعی شده که از این ظرفیت ناب و خاص استفاده شود.

وی با اشاره به رویکرد عدالت‌محوری در بحث‌های آموزشی و پرورشی دستگاه تعلیم و تربیت استان گفت: رویکرد های موجود در آموزش و پرورش همواره بر پایه عدالت محوری بوده است و برتری و اولویت قومی در این بین لحاظ نشده است؛ تمامی دانش‌آموزان استان از غربی ترین نقطه تا شرقی ترین آن در طرح ها و برنامه‌های ما به یک میزان دیده شده اند.

سیدرضا نظری با اشاره به شکل‌گیری قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در آموزش‌ و پرورش استان گفت: این قرارگاه با هدف نیاز سنجی، تنظیم گری، تسهیل گری مدیریت درون آموزش و پرورش و بسیج ظرفیت های سایر نهاد ها و سازمان های استانی دولتی، غیردولتی و مردم نهاد تشکیل شده است که به دنبال استقرار عدالت تربیتی در مناطق محروم و کم برخوردار استان هستیم.

وی افزود: از جمله مهمترین اقداماتی که در این قرارگاه های انجام گرفته است می توان از تهیه و توزیع ۶۰۰۰ بسته لوازم التحریر، رنگ آمیزی، مرمت و شاداب سازی ۱۱۰ مدرسه حاشیه شهر و مناطق کم برخوردار استان، شناسایی، ساماندهی و تشکیل گروه های علمی جهادی، تهیه و توزیع بیش از ۳۰۰۰ بسته کمک آموزشی تقویتی برای دانش‌آموزان کنکوری، برگزاری کارگاه های رایگان مشاوره و انگیزش و ارتقای تحصیلی و ... نام برد.

حسن بیارجمندی دبیر کارگروه همبستگی اجتماعی و هویت ملی وزارت کشور، وحدت و وفاق ملی را یک اصل ضروری در سیاست های جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: وفاق ملی جایگاه و نقش بی بدیلی در جهت پیشبرد اهداف و سیاست های کشور دارد و موجب ایجاد مصونیت و مقاومت در برابر اختلاف افکنی ها، ایجاد کشمکش، نفرت و بدبینی در میان آحاد مردم توسط دشمن خواهد شد وی ادامه داد: به همین سبب باید گفتمان وحدت و وفاق ملی در سطوح مختلف مدیریتی و جامعه حاکم شود.

بیارجمندی با اشاره به اهمیت وحدت، همبستگی اجتماعی و وفاق ملی گفت: مولفه های مهم انسجام ملی همواره جز رویکرد های اصلی نظام در تمام بخش ها بوده‌است و دستگاه تعلیم و تربیت با توجه به جایگاه مهمی که در شکل‌گیری هویت اجتماعی و فردی عموم مردم دارد نقش بسیار مهمی در تحقق این هدف ایفا می‌کند.

وی افزود: حاکمیت وحدت و وفاق ملی زمانی به خوبی محقق خواهد شد که ابتدا در تمامی برنامه ها و فعالیت های آموزش و پرورش از کلاس درس و مدرسه تا وزارتخانه به خوبی اجرا شود.

دستیار استاندار در امور اقوام و مذاهب پویش "سلام فرمانده" را یک طرح موفق در تجمیع وفاق ملی عنوان کرد و گفت: سلام فرمانده اثر هنری ماندگاری است و یک نمونه موفق از تاثیر کار رسانه‌ای و فرهنگی قوی در مشارکت دانش‌آموزان و اقشار مختلف مردم در همراهی با فعالیت های فرهنگی و ملی است؛ بنابراین با ایده‌پردازی و برنامه‌ریزی صحیح، می‌شود ضمن تاثیرگذاری فرهنگی، وفاق و وحدت ملی را هم شاهد بود.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب