جستجو
رویداد ایران > استان ها > سیستان و بلوچستان > جزئیات علل فوت نوزادان دوقلو در چابهار

جزئیات علل فوت نوزادان دوقلو در چابهار

در پی انتشار فیلم کوتاهی از دو نوزاد دوقلو متولد شده در یکی از بیمارستان‌های چابهار و حواشی مطرح شده در شبکه‌های اجتماعی در خصوص اشتباه کادر درمان در تشخیص علائم حیاتی نوزادان روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار با انتشار اطلاعیه‌ای جزئیات ماجرا را تشریح کرد.

به گزارش رویداد ایران در پی انتشار فیلم کوتاهی از دو نوزاد دوقلو متولد شده در یکی از بیمارستان‌های چابهار و حواشی مطرح شده در شبکه‌های اجتماعی در خصوص اشتباه کادر درمان در تشخیص علائم حیاتی نوزادان روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار با انتشار اطلاعیه‌ای جزئیات ماجرا را تشریح کرد.

در این اطلاعیه آمده است:

احتراما پیرو انتشار کلیپی در فضای مجازی در خصوص تولد دو نوزاد نارس در بیمارستان امام علی(ع) چابهار توضیحات ذیل به منظور تنویر افکار عمومی خدمت مردم عزیز اعلام میگردد.

در ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه مورخ ۱۶ خرداد ماه نوزادان دو قلو با سن جنین ۲۵ هفته (۶ ماهه) ( سن طبیعی زایمان ۳۷ هفته‌می باشد)و وزن ۷۰۰ و ۸۰۰ گرم متولد شده که به علت نارسی شدید و عدم تشکیل کامل اندام های حیاتی در ساعت ۲۲:۳۵ دقیقه به بخش ویژه نوزادان NICU منتقل شدند.

نوزاد دختر به علت نارسی شدید  فوت کرده و نوزاد پسر با وضعیت بالینی نامساعد در بخش ویژه با اتصال به دستگاه تحت مراقبت قرار می‌گیرد.

پرسنل بخش با مراجعه به همراه بیمار ضمن تشریح کامل شرایط بالینی نوزاد درخواست بستری نوزاد را نموده اند که همراهیان این امر را منوط به حضور پدر بیمار نموده اند و  پدر بیمار در ساعت ۶ صبح با حضور در بیمارستان اقدام به ترخیص نوزاد با رضایت شخصی نموده اند.( ثبت اثر انگشت پدر نوزادان در دفتر بخش مستند می‌باشد.)

لازم به ذکر است تمامی موارد اعلام شده مستند و در دفتر بخش ثبت گردیده است.

بررسی‌های خبرنگار فارس حاکی از آن است که متأسفانه ساعاتی پیش نوزاد دوم هم به دلیل نگهداری در شرایط غیراستاندارد فوت شده است.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب