جستجو
رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > لایحه مربوط به عفاف و حجاب از پای بست ویران است

لایحه مربوط به عفاف و حجاب از پای بست ویران است

استاد دانشگاه با اشاره به اینکه لایحه مربوط به حجاب از پای بست ویران است، گفت: در این لایحه حجاب را با مبنای فقهی و شرعی ندیده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری نخبگانی نقد و بررسی لایحه عفاف و حجاب با حضور محمد صادق کوشکی، استاد دانشگاه، فیروز اصلانی، مدیر گروه حقوق عمومی دانشکده حقوق سیاسی دانشگاه تهران و محمد مهدی توکلی، حقوق دان و استاد دانشگاه امروز در فرهنگسرای انقلاب برگزار شد.

صادق کوشکی در این مراسم اظهارداشت: اگر کسی بخواهد ببیند اشکال لایحه عفاف و حجاب کجاست، باید مقدمه را بخواند.

وی افزود: نیروی انتظامی و وزارت کشور نکاتی در مورد این لایحه داشته اند و نقد زیاد است.

کوشکی گفت: در مقدمه لایحه می‌بینیم مشکل زیاد است. لایحه از پای بست ویران است و لایحه باید از صفر بازبینی شود. اسمی از شریعت در مقدمه توجیهی نیامده و مبنای آن سکولار است. با حذف کلمه نظام اسلامی این لایحه می‌تواند در فرانسه نوشته شود نگفته حجاب حکم خدا است و حجاب اجماع فقهای شیعه و سنی است.

وی بیان داشت: در این لایحه حجاب را در لایحه فقهی و شرعی ندیده اند و نمی‌خواهند از حکم خدا پاسداری کنند و البته در مورد تعمد یا غفلت آن فعلاً حرف نمی‌زنم. لایحه منطبق با قانون جمهوری اسلامی نیست و در زمان پهلوی هم می‌شد نوشت.

کوشکی گفت: اسلام در مجازات به فکر تنبه و بازدارندگی است اگر تخلف فردی باشد مجازات آن با جرم اجتماعی متفاوت است.

وی بیان داشت: مثلاً اگر کسانی با پرچم رنگین کمان در شهر را حضور داشته باشد و در ملأ عام اعلام هم همجنس بازی کند باید در آتش زنده سوزانده شود یا آن را کوه پرت کرد و دین مجازات سخت برای رفتارهای خلاف عفت عمومی گذاشته آن‌هم با هدف بازدارندگی نه فقط تنبه.

خبر در حال تکمیل است.

منبع: mehrnews-5804089

برچسب ها
نسخه اصل مطلب