جستجو
رویداد ایران > استان ها > گلستان > مزارع پرورش میگوی گمیشان آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران است

مدیرکل دامپزشکی گلستان:

مزارع پرورش میگوی گمیشان آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران است

علی کاووسی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آماده‌سازی مزارع پرورش میگوی گمیشان با نظارت کارشناسان دامپزشکی این اداره کل به اتمام رسیده و آماده واگذاری به متقاضیان سرمایه‌گذاری است.

مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت: آگاهی‌بخشی از مهمترین وظایف خبرنگاران و اصحاب قلم و رسانه و اطلاع‌رسانی دقیق و صحیح مهمترین نیازها جامعه امروز کشور است.

علی کاووسی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آماده‌سازی مزارع پرورش میگوی گُمیشان با نظارت کارشناسان دامپزشکی این اداره کل به اتمام رسیده و آماده واگذاری به متقاضیان سرمایه‌گذاری است.

دبیر ستاد بحران میگوی گلستان افزود:: مزارع پرورش میگوی گمیشان با حضور نظارت مسوولان فنی با پاکسازی از وجود بیماری‌ها و کُلُرزنی آماده فعالیت است.

وی ادامه داد: علاوه بر این با همکاری دستگاه‌های مرتبط ، آب مورد نیاز مزارع پرورش میگو در مدت زمان یک هفته از دریای خزر منتقل شده و مشکل کمبود آب در زمان پرورش برطرف گردید.

دبیر ستاد بحران میگوی گلستان افزود: با اقدامات زیربنایی انجام شده امکان پرورش میگو در ۴ هزار هکتار از مزارع گمشیان فراهم است و امکان افزایش این مقدار تا سطح ۱۰ هزار هکتار نیز وجود دارد.

به گفته وی سال زراعی قبل ۳ هزار و ۸۰ تُن میگو از مزارع در گُمیشان برداشت شد که بخش عمده آن صادر گردید.

کاووسی بر لزوم سرمایه گذاری در تامین زیرساخت های موردنیاز مانند تولید پست لارو در منطقه و ایجاد سردخانه تاکید کرد و افزود: اکنون لارو ( بچه ماهی) برای پرورش از جنوب کشور وارد مزارع گلستان شده و میگو برداشت شده هم برای نگهداری در سردخانه به استان همجوار منتقل می‌شود.

کابوسی تعداد کشتارگاه‌های صنعتی طیور استان را ۱۴ واحد و کشتارگاه‌های صنعتی و سنتی دام را ۹ واحد برشمرد و خاطرنشان کرد: کشتارگاه‌های دام سه واحد صنعتی و ۶ واحد سنتی هستند و برای مبارزه با سودجویان و کشتارهای غیرمجاز دامپزشکی نمی‌تواند به تنهایی با اکتفا کردن به گزارش‌نویسی وارد عمل شود.

کاووسی با تأکید بر اینکه تأمین سلامت مردم خط قرمز است و اگر سلامت مردم آسیب ببیند کل جامعه متضرر می‌شود، اضافه کرد: دامپزشکی سرباز خط مقدم مبارزه با بیماری‌ها و کنترل مسائل بهداشتی بوده و برای صیانت از جان مردم اغلب جان مأموران و بازرسان اداره کل دامپزشکی تهدید و برخوردهای نامتعارفی با آنها شده است.

وی بیماری مشترک انسان و دام را ۸۰۰ مورد برشمرد و با بیان اینکه بسیاری از این بیماری‌ها مهلک هستند، تصریح کرد: دامپزشکی استان گلستان این آمادگی را دارد که فروشندگان بومی در روستاها و بازارهای محلی را پس از هدایت به سمت رعایت اصول بهداشتی خود و محیط کار با عرضه گوشت کشتار شده در کشتارگاه ها ساماندهی کند.

مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت: ساخت کشتارگاه دام در سه نقطه شامل غرب ( بندرگز و کردکوی)، علی‌آبادکتول و مینودشت در اولویت جذب سرمایه گذاران است که تاکنون یک سرمایه گذار اعلام آمادگی کرده که در مرحله مذاکره قرار دارد.

کمبود ۱۵۸ نفر نیروی کار در دامپزشکی گلستان

مدیرکل دامپزشکی گلستان از وجود ۱۵۸ پست خالی از نیروی کار در اداره کل دامپزشکی استان خبر داد.

مدیرکل دامپزشکی گلستان افزود: حدود ۳۵۰ پست در چارت سازمانی اداره کل دامپزشکی استان تعریف شده که حدود ۱۵۸ پست خالی از نیروی کار است و باید برای این موضوع تدبیر و علاج بخشی شود. 

کاووسی ادامه داد: حدود ۵۰ درصد از پست های سازمانی این اداره کل برای ارائه خدمات، خالی از نیروی انسانی بوده و با کمبود نیروی انسانی مواجه است.

وی یادآور شد: این اداره کل با وجود کمبود نیروی انسانی، از تمام ظرفیت در اختیار استفاده می کند تا بهترین خدمات را جامعه ارائه دهد.

مدیرکل دامپزشکی گلستان از تدارک رزمایش جهادی ملی دامپزشکی در روزهای ۲۳ تا ۲۵ خرداد ماه سال جاری در این استان خبر داد و گفت: این رزمایش با هدف ارائه خدمت به تولید کنندگان حوزه دامپروری در مناطق محروم در استان شامل مایه کوبی ، سمپاشی دام و جایگاه نگهداری، معاینه و توزیع دارو رایگان برگزار خواهد شد.

 

برچسب ها
نسخه اصل مطلب