جستجو
رویداد ایران > خبرها >  9 چیزی که بهتر است با جارو برقی تمیز نشود

 9 چیزی که بهتر است با جارو برقی تمیز نشود

 9 چیزی که بهتر است با جارو برقی تمیز نشود
جارو کردن وسایل شکسته یا ریخته شده با جاروبرقی اغلب به نظر می رسد بهترین راه حل است، پس از مدتی متوجه می شویم که دستگاه مفید ما بوی بدی می دهد، نحوه کار کردن آن به میزان قابل توجهی کاهش یافته است یا به دلایل نامعلوم نمی کند. و این قطعاً به این دلیل است که مواردی وجود دارد که نباید آنها را درون یک جاروبرقی بکشید.
علاوه بر جیوه ی دماسنج شکسته، چیزهای دیگری را نباید داخل جارو برقی کشید در زیر به چند مورد آن اشاره می کنیم.
 
1. قهوه و کاکائو
اگر سعی کنید قهوه های روی زمین ریخته را تمیز کنید، این رشد کپک و قارچ را در سطل زباله تقویت می کند. زمین های استفاده شده همیشه مرطوب هستند، حتی زمانی که به نظر می رسد اینگونه نیستند. علاوه بر این، این ذرات به سرعت به قسمت های داخلی جارو برقی می چسبند و تمیز کردن آنها تقریبا غیرممکن می شود.
 
قهوه خشک و همچنین کاکائو برای جاروبرقی نیز خطرناک هستند زیرا ذرات کوچک آنها می توانند فیلترها را مسدود کنند. آنها همچنین می توانند درون موتور وارد شوند و آن را غیرفعال کنند.
 

ذوب شدن چربی های لوازم آرایشی داخل جارو برقی قطعات مکانیکی و فیلترها را می بندد
 
5- قطعات و کاغذهای کوچک
کاغذهای رنگی لوله ی جارو برقی را خیلی سریع مسدود می کند، این باعث می شود دستگاه بیش از حد گرم شود و موتور متوقف شود. کانفیگ هایی که از فویل ساخته می شوند حتی از بسته های کاغذی خطرناک تر هستند. ذرات به سرعت تحت تأثیر هوای گرم در داخل جاروبرقی ذوب می شوند ، در مکان هایی که به سختی دسترس نیستند گیر می کنند و جلوی کار را می گیرند.
 
6. سیمهای برق
به نظر می رسد جاروبرقی، راه حل مناسبی برای تمیز کردن سیم های برق است، اما سرعت و قدرت مکش جاروبرقی می تواند به کابل ها آسیب برساند و سیم های کوچک را پاره کند. این آسیب ها همیشه قابل مشاهده نیستند و می توانید با یک اتصال کوتاه یا یک شوک الکتریکی اتفاق خیلی خطرناکی بیفتد. به همین دلیل بهتر است از این طریق تمیز کردن مکانهای پر از سیم برق با جاروبرقی خودداری کنید، به خصوص اگر این قسمت ها از کابل هایی تشکیل شده اند که دارای عرض های مختلف هستند.
 

جارو کردن آرد زیاد باعث مسدود شدن فیلترهای جارو برقی می شود

برچسب ها
نسخه اصل مطلب