جستجو
رویداد ایران > استان ها > گلستان > اجرای طرح تشکیل خانه های داوطلبین واکنش اضطراری محلات (دوام) در محلات گرگان

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان

اجرای طرح تشکیل خانه های داوطلبین واکنش اضطراری محلات (دوام) در محلات گرگان

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان از اجرای طرح تشکیل خانه های داوطلبین واکنش اضطراری محلات (دوام) در محلات شهر با محوریت ایستگاه های آتش نشانی خبر داد.

موسی الرضا صفری اظهار داشت: اولین جلسه تشکیل ایستگاه داوطلبین واکنش اضطراری محلات در ایستگاه های هفت گانه آتش نشانی و تشکیل خانه های دوام (داوطلب واكنش اضطراري محله) در محلات تحت پوشش ایستگاه ها با حضور ریاست و معاونین سازمان و روسای ایستگاه ها و مدیران واحدهای آتش نشانی در ایستگاه شماره 6 برگزار شد.

صفری در خصوص طرح دوام گفت: طرح دوام به منظور اجرای برنامه های جامع حوزه ایمنی کاهش ریسک، افزایش تاب آوری محلات و آمادگی گروه هاي شهروندان داوطلب آموزش دیده تشکیل می شود كه براي مراحل مختلف چرخه مديريت بحران محله، سازماندهي می شوند.

وی تصریح کرد: سپس این افراد در قالب مشاوره، آموزش و کمک به اجرای برنامه های حوزه آتش نشانی و به صورت محله محور و فعالیت های مشارکتی داوطلبانه فعالیت می کنند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان افزود: ارتقای سطح آگاهی شهروندان و ترويج فرهنگ پيشگيری و آمادگی در مواجهه با حوادث در سطح محلات، تسهيل همكاری اثربخش شهروندان با سازمان های امدادی (اورژانس، آتش نشانی و ...)، جلب و ساماندهی مشاركت شهروندان در بخش های مختلف مرتبط با ایمنی از عوامل اصلی اجرای این طرح می باشد.

صفری در پایان گفت: امیدواریم با اجرای این طرح شاهد ارتقاء فرهنگ پیشگیری، آمادگی، ایمنی و امدادرسانی به موقع در زمان بروز حوادث در محلات و هم افزایی ظرفیت های موجود محلی باشیم.


برچسب ها
نسخه اصل مطلب