جستجو
رویداد ایران > استان ها > گلستان > همایش پیاده روی همگانی در گلستان به مناسبت هفته هلال احمر

به مناسبت هفته هلال احمر همایش پیاده روی همگانی

همایش پیاده روی همگانی در گلستان به مناسبت هفته هلال احمر

به مناسبت هفته هلال احمر همایش پیاده روی همگانی با حضور مدیرعامل و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر گلستان، کارکنان، اعضای جوان و داوطلب هلال احمر،سپاه پاسداران شهرستان گرگان، تربیت بدنی گرگان، کارکنان دانشگاه علوم پزشکی استان و مردم شریف گرگان برگزار شد.

این همایش پیاده روی همگانی با هدف ارتقای سلامت و ترویج نشاط و شادابی، گسترش فرهنگ پیاده روی و نشر اهداف و برنامه‌های هلال احمر در بین عموم مردم برگزار شد. شرکت کنندگان مسیر ناهارخوران تا تپه نورالشهدای گرگان را پیاده روی کردند.

قاسم غریب آبادی گفت: در این مراسم کارکنان و داوطلبان هلال احمر و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی استان حضور دارند افرادی که به عنوان مدافعان سلامت به مردم خدمت می‌کنند و مصداق آیه قرآن کریم وَ مَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا (و هـر کـس نفسی را زنـده کـنـد گویا همه مردم را زنده کرده است) هستند. در ایام نوروز بسیاری از مردم در کنار خانواده و در تعطیلات بودند اما نیروهای هلال احمر مشغول امدادرسانی به حادثه دیدگان در جاده‌ها و مناطق کوهستانی بودند. همچنان که همکاران حوزه سلامت در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مشغول خدمت بودند، این توفیق نجات جان مردم را خداوند به هلال احمری‌ها و همکاران حوزه سلامت عطا کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان افزود: همه خوب به یاد داریم در ایام سخت کرونا مدافعان سلامت خالصانه به مردم خدمت کردند و شهدای مدافع سلامت را تقدیم کردند در کنار آن هلال احمری‌ها در حوزه غربالگری، واکسیناسیون و تامین واکسن پا به پای هم به مردم خدمت کردند.

وی خاطر نشان کرد: امدادگران هلال احمر در سال گذشته به بیش از ۱۹۰۰ حادثه به خوبی امدادرسانی کردند. در حوزه دارو و درمان هلال احمر استان ۱۲ میلیارد تومان در قالب دارو و خدمات درمانی رایگان به بیماران نیازمند کمک کرد و ۱۳ هزار بسته معیشتی به خانواده‌های کم برخوردار اعطا شد. همچنین در ۲۱ کاروان سلامت ضمن ویزیت رایگان، داروی رایگان هم به مردم مناطق کم برخوردار و دور افتاده استان ارائه داد و بسیاری دیگر از خدمات حمایتی در حوزه‌های سلامت و معیشت به مردم ارائه دادند و این خدمات نشان افتخار نیروهای هلال احمر است.

غریب آبادی در پایان از تعامل سپاه استان و شهرستان گرگان، دانشگاه علوم پزشکی استان، اداره کل ورزش و جوانان و شهرداری گرگان و تمامی دستگاه‌هایی که در اجرای این همایش همکاری داشتند قدردانی کرد.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب