جستجو
رویداد ایران > استان ها > گلستان > فعالیت ۲۳۰ دستگاه دیالیز در گلستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان

فعالیت ۲۳۰ دستگاه دیالیز در گلستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی افزود:۲۳۰ دستگاه دیالیز در گلستان وجود دراد که از این میزان ۱۷۶ تخت فعال هستند، گفت: به ازای هر ۵.۱ بیمار دیالیزی یک تخت فعال در استان داریم..

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: در سفر دوم رئیس‌جمهور به گلستان ۱۳ پروژه عمرانی بخش سلامت افتتاح یا کلنگ زنی خواهد شد که شامل ۹ مرکز جامع سلامت و چهار مرکز بهداشت است.


وی گفت: یک دستگاه ام آر آی دولتی در سال ۱۴۰۱ برای اولین بار در شهرستان گنبدکاووس به بهره‌برداری رسید و در شهرستان‌های گرگان و علی آبادکتول هم فضای فیزیکی رو به اتمام است و به زودی دستگاه تحویل و نصب خواهد شد.

دکتر گل فیروزی اعلام کرد: اعتبار این پروژه‌ها ۱۸۸ میلیارد تومان خواهد بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی افزود:۲۳۰ دستگاه دیالیز در گلستان وجود دراد که از این میزان ۱۷۶ تخت فعال هستند، گفت: به ازای هر ۵.۱ بیمار دیالیزی یک تخت فعال در استان داریم..

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: برای ارائه خدمات بهتر به بیماران تصادفی و جراحی‌، یک دستگاه “سی آرم” با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال خریداری و تحویل بیمارستان آل‌جلیل آق قلا شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: تلاش داریم تا شاهد کمترین تخلفات پزشکی در استان باشیم و همه این موارد را رصد و پیگیری می‌کنیم، اما زمانی که از بیماران و همراهان و بستگان آنان می‌خواهیم شکایتی تنظیم یا پایین گزارش همکاران ما را امضا کنند، همکاری نمی‌کنند.
وی افزود: در مجموع مراکز درمانی ۲۳۰ دستگاه دیالیز وجود دارد که ۳۰ دستگاه ایرانی و مابقی آن خارجی است که بیماران در ۱۷۶ تخت، خدمات دیالیز را از این دستگاه‌ها دریافت می‌کنند.
گل‌فیروزی در خصوص کمبود پزشک و متخصص در مراکز درمانی دولتی اظهار کرد: تعرفه‌های پایین سبب افزایش مهاجرت پزشکان متخصص می‌شود که وضعیت سرانه وجود پزشک متخصص در گلستان بهتر از میانگین کشوری است.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب