جستجو
رویداد ایران > استان ها > گلستان > ۲۱۰ ویژه برنامه همزمان با دهه کرامت در گلستان برگزار می شود

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان:

۲۱۰ ویژه برنامه همزمان با دهه کرامت در گلستان برگزار می شود

حجت الاسلام دیلمی گفت: با همت تشکل های دینی و انقلابی و مراکز قرآنی استان گلستان، ۲۱۰ ویژه برنامه همزمان با دهه کرامت در سطح استان برگزار می شود.

حجت الاسلام رضا دیلمی در خصوص برنامه های دهه کرامت استان گفت: دهه کرامت یک فرصت بی بدیل و بی نظیر در راستای ترویج فرهنگ رضوی و تقویت باورهای دینی و انقلابی است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: دهه کرامت یک فرصت بسیار ارزشمند برای تقویت پیوندهای اجتماعی و پیوند نسل ها با بصیرت دینی و بهره گیری از سیره رفتاری علمی و عملی از حضرات معصومین به ویژه حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) و حضرت ثامن‌الحجج (علیه السلام) است.

وی با بیان اینکه مردمی برگزار شدن جشن های دهه کرامت یکی از موضوعات بسیار مهم است، گفت: در این ایام روز ملی دختران پیش رو است که روز بسیار مهمی است و طبق برنامه ریزی صورت گرفته در ستاد بزرگداشت دهه کرامت شعار محوری دهه کرامت امسال «خدمت کریمانه، همدلی و امیدآفرینی» خواهد بود.

حجت الاسلام دیلمی ادامه داد: برای هر روز دهه کرامت یک شعار محوری پیش بینی شده که تمامی برنامه ها بر اساس این ساختار طراحی و پیش‌بینی شده است.

وی اظهارداشت: نخستین روز دهه کرامت در روز (یکشنبه ۳۱ اردیبهشت) اول ذی القعده سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) و روز دختر با عنوان «حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) بهترین دختر دنیا»، روز (دوشنبه 1 خرداد) با عنوان «شادی و نشاط مومنانه، گره‌گشایی کریمانه»، روز (سه شنبه 2 خرداد) با شعار «کرامات اجتماعی در دوستی و رفتار نیکوکارانه» نامگذاری شده است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: در روز (چهارشنبه ۳ خرداد) و سالروز فتح خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی، شعار این روز «خیرخواهی و نوع دوستی در سایه مقاومت و ایثار» خواهد بود.

 

وی گفت: در روز (پنجشنبه ۴ خرداد) روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه نامگذاری شده که شعار آن روز نیز «امامزادگان (علیه السلام) و بقاع متبرکه آرامش بخش جان ها است.

حجت الاسلام دیلمی با اشاره به روز (جمعه 5 خرداد) سالروز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی کاظم شاهچراغ (علیه السلام)، افزود: این روز نیز به عنوان «آستان احمدی، ستاره درخشان و ماندگار» تاریخ پیش بینی شده است.

 وی ادامه داد: روز (شنبه ۶ خرداد) به عنوان «کرامات جامعه در پرتو زیست عفیفانه»، (یکشنبه ۷ خرداد) «مساجد امیدآفرین، پایگاه انتظار و اتحاد»، (دوشنبه ۸ خرداد) به عنوان «مهربانی و محبت به رسم اهل بیت(ع)»، (سه شنبه ۹ خرداد) به عنوان «مکتب رضوی، عدالت برای همه» و روز (چهارشنبه ۱۰ خرداد) به عنوان «اخلاق و همدلی در پرتو سیره امام رضا (علیه السلام) نامگذاری شده است.

 معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: در این نهاد انقلابی با همت تشکل های دینی و انقلابی و مراکز قرآنی ۲۱۰ ویژه برنامه در 25 محور برای دهه کرامت پیش‌بینی شده است.

 وی افزود: این برنامه ها شامل؛ جشن ها، برنامه ها و نشست های معرفتی و بصیرتی و برنامه های متعددی است که پیش‌بینی شده که بر اساس شعار محوری «خدمت کریمانه، همدلی و امیدآفرینی» و شعارهایی که در طول دهه کرامت پیش‌بینی شده برگزار می شود.

 حجت الاسلام دیلمی اظهارامیدواری کرد: این فرصت بی دلیل و بی نظیر بتواند بستری را فراهم کند تا بتوانیم ارادت قلبی همگی ما نسبت به حضرات معصومین (علیهم السلام) و به خصوص امام رضا (علیه السلام) و حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) را ادا کنیم و بتوانیم این معارف بلند را بر اساس سیره این حضرات در سطح جامعه به ویژه در حوزه پیوندهای اجتماعی و امیدآفرینی و همدلی بسط و گسترش دهیم.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب