جستجو
رویداد ایران > استان ها > گلستان > اجرای راهبردهای تحول اقتصادی با تدوین اسناد ۳۱ گانه در گلستان

استاندار گلستان

اجرای راهبردهای تحول اقتصادی با تدوین اسناد ۳۱ گانه در گلستان

استاندار گلستان گفت : پرهیز از خام فروشی، گسترش صنایع تبدیلی، فعال سازی واحدهای نیمه فعال و راکد و توسعه بخش تعاون از راهبردهای مهم تحول در استان است.
دکتر علی محمد زنگانه عصر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران در تهران با بیان این مطلب افزود : در این راستا پارسال با تلاش‌های انجام شده 80 واحد تعطیل و نیمه فعال در استان به چرخه تولید بازگشت.

او توسعه اقتصاد دریا محور را هم از راهبردهای تحول در گلستان بیان کرد و ادامه داد : ما 31 سند بخشی و چشم‌انداز توسعه برای استان طراحی کرده‌ایم که ماموریت‌ها و راهبردهای اساسی تحول در این بخش ها دیده شده است.
استاندار گلستان ادامه داد : 47 درصد جمعیت استان روستا نشین هستند و اگر می‌خواهیم شاهد پیشرفت در گلستان باشیم باید پیشرفت روستا محور به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد .
علی محمد زنگانه افزود: در سند بخش دامپروری چشم انداز ما این است گلستان به هاب پروتئین منطقه تبدیل شود و به دنبال توسعه زنجیره‌های دام و دامپروری در استان هستیم.
زنگانه با اشاره به اینکه ما به دنبال احیای خلیج گرگان به عنوان رحم دریای خزر هستیم گفت : نجات بخشی خلیج، نجات بخشی کل منطقه است چون در صورت خشک شدن خلیج ریزگردهای نمکی استان‌های گلستان، مازندران، خراسان شمالی، خراسان رضوی و بخشی از ترکمنستان با روزگردهای شدید تهدید می‌شد.
استاندار گلستان گفت: سرانه تولید در استان گلستان پایین است و با شروع به کار دولت سیزدهم در استان با تلاش‌های انجام شده شاهد صعود یک پله‌ای گلستان در این بخش بوده‌ایم که نشان می‌دهد در صورت داشتن برنامه و اقدامات شبانه‌روزی می‌توان اتفاقات بزرگی را رقم زد.
گفتنیست معاون اول رئیس جمهور و وزیر کشور نیز امروز از غرفه گلستان در این نمایشگاه نیز بازدید کردند.
همچنین هیات‌های تجاری کشورهای قزاقستان و ترکمنستان نیز با حضور در غرفه گلستان با توانمندی‌های صادراتی استان گلستان بیشتر آشنا شدند.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب