جستجو
رویداد ایران > استان ها > گلستان > ورزشکاران گلستانی در سال گذشته ۶۵ مدال طلا، نقره و برنز جهانی و آسیایی کسب کردند

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان:

ورزشکاران گلستانی در سال گذشته ۶۵ مدال طلا، نقره و برنز جهانی و آسیایی کسب کردند

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان گفت: ورزشکاران گلستانی در سال گذشته ۶۵ مدال طلا، نقره و برنز جهانی و آسیایی کسب کردند که ۷۰ درصد آنها ساکن مرکز استان بودند.

قاسمعلی برزمینی در صد و بیست و نهمین صحن رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان اظهارکرد: سفر رئیس جمهور به گلستان ۲۱۸ میلیارد تومان مصوبه در حوزه ورزش و جوانان داشت که از این مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل سالن ورزشی ۶ هزار نفری گرگان اختصاص داده شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان افزود: حمایت‌های شهرداری گرگان از تیم مردان و بانوان بسکتبال شهرداری گرگان بسیار ارزشمند است زیرا این حمایت‌ها در کنار انگیزه و توان بازیکنان باعث شد تیم بانوان نایب قهرمان کشور شود و تیم مردان هم در سال‌های گذشته قهرمان کشور شد و اکنون در آستانه حضور در فینال قرار بگیرد و همچنین در بازی‌های آسیایی خوش بدرخشد.

وی گفت: ورزشکاران گلستانی در سال گذشته ۶۵ مدال طلا، نقره و برنز جهانی و آسیایی کسب کردند که ۷۰ درصد آنها ساکن مرکز استان بودند.

برزمینی بیان کرد: تاکنون ۲۳ قهرمان و ورزشکاری که شرایط استخدامی را داشتند در دستگاه‌های اجرایی استان جذب شده اند.

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان یادآور شد: در سال ۱۴۰۰، تعداد ۴۰ هزار ورزشکار سازمان یافته در استان داشتیم که در سال گذشته این آمار به ۷۱ هزار ورزشکار ارتقا یافت.

وی گفت: یکی از مصوبات شورای تربیت بدنی و ورزش، در اختیار قرار دادن اماکن ورزشی دستگاه‌های مختلف به هیئت‌های ورزشی و جذب قهرمانان ورزشی بود.

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان تصریح کرد: ۴۲۰ ورزشکار گلستانی به اردوهای تیم ملی دعوت شدند که از این تعداد در حال حاضر ۱۵۰ ورزشکار عضو ثابت اردوی تیم‌های مختلف ملی هستند.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب