جستجو
رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > اعلام فرمول تعیین قیمت خودروهای مونتاژی/ شجاعی: خودروسازان شاکی هستند که چرا قیمت‌ها را کاهش دادید

اعلام فرمول تعیین قیمت خودروهای مونتاژی/ شجاعی: خودروسازان شاکی هستند که چرا قیمت‌ها را کاهش دادید

سخنگوی شورای رقابت درباره تغییر قیمت خودروهای مونتاژی می‌گوید: ما اصلا افزایش قیمت نداشتیم و خودروسازان از دست ما شاکی هستند که چرا قیمت‌ها را کاهش داده‌اید.

مریم فکری: قیمت ۱۷ خودروی مونتاژی اعلام شد؛ قیمت‌هایی که براساس گفته سخنگوی شورای رقابت، اغلب کاهشی بوده، به طوری که این موضوع گلایه خودروسازان را در پی داشته است. به این ترتیب، قیمت نهایی این خودروها با احتساب سود ۱۷ درصد اعلام شده است.

در همین خصوص، اسماعیل شجاعی، سخنگوی شورای رقابت در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره تغییر قیمت خودروهای مونتاژی می‌گوید: ما اصلا افزایش قیمت نداشتیم و خودروسازان از دست ما شاکی هستند که چرا قیمت‌ها را کاهش داده‌اید.

وی در پاسخ به این پرسش که فرمول تغییر قیمت خودروهای مونتاژی چه بود؟ می‌افزاید: براساس دستورالعملی که ۱۱ بهمن‌ماه در جلسه ۵۴۳ شورای رقابت مصوب شده بود، شورا قیمت‌های محاسباتی محصولات خودروهای مونتاژی را که سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به کارگروه خودرو ارائه داده بودند را بررسی و پس از ارزیابی و جمع‌بندی، نتایجی که در کارگروه تعیین شده بود، در صحن شورا مطرح شد.

سخنگوی شورای رقابت توضیح می‌دهد: در واقع شرکت‌های خودروسازی صورت‌های مالی‌شان به سازمان حمایت دادند و سازمان حمایت این صورت‌های مالی را بررسی کرده است.

شجاعی ادامه می‌دهد: همچنین براساس یک شاخص رقابت‌پذیری که مقایسه با قیمت ۳ خودرو مشابه در جهان بوده است، محاسبه شده که فاصله قیمتی که خودروساز در ایران دارد با خودروهای مشابه خارجی همراه با هزینه‌های حمل‌ونقل، گمرک، مالیات و... چقدر است و در نهایت خودرو با چه قیمتی به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

وی متذکر می‌شود: در نهایت قیمت برخی از خودروها مشخص و اعلام شد و قیمت بقیه خودروها نیز در حال محاسبه است.

۲۲۳۲۲۵

منبع: khabaronline-1763196

برچسب ها
نسخه اصل مطلب