جستجو
رویداد ایران > استان ها > گلستان > تلاش برای تربیت نیروی متخصص کار/ عزم جمعی مسئولان گلستان در حمایت از کارگران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان عنوان کرد؛

تلاش برای تربیت نیروی متخصص کار/ عزم جمعی مسئولان گلستان در حمایت از کارگران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از تلاش برای تربیت نیروی متخصص کار در سطح استان خبر داد و گفت: آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای ظرفیت خوبی برای تحقق این مهم است.

حسینعلی خواجه‌مظفری اظهار کرد: از مسئولان استانی، فرماندهی محترم سپاه نینوا، نمایندگان مجلس، استاندار گلستان و معاونان‌ایشان به طور ویژه تشکر و قدردانی می‌کنم، خوشبختانه عزم و اراده جمعی در راستای حمایت از کارگران بین مسئولان استانی ایجاد شده است. 

وی از تلاش برای تربیت نیروی کار متخصص در سطح استان گلستان خبر داد و افزود: نزدیک به ۲۵۰ نوع آموزش فنی و حرفه‌ای در استان گلستان در حال انجام است و متقاضیان می‌توانند از این ظرفیت برای ارتقای مهارت خود بهره‌مند شوند. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: ممکن است مهارت یک فارغ التحصیل دانشگاه در رشته فنی آنچنان زیاد نباشد که در این مواقع، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای فرصت خوبی برای ارتقای توانمندی افراد در رشته‌های فنی است، در حال حاضر بخشی از متقاضیان آموزش فنی‌وحرفه‌ای فارغ التحصیلان دانشگاه در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند. 

خواجه‌مظفری از ایجاد مراکز آموزشی جوارکارگاهی برای ارتقای مهارت‌آموزی در افراد خبر داد و گفت: با اجرای این طرح دیگری نیاز نیست کارگران به فنی و حرفه‌ای مراجعه کنند بلکه با به حد نصاب رسیدن داوطلبان فراگیری آموزش‌های مهارتی، مراکز جوارکارگاهی نزد کارگاه تولیدی ایجاد می‌شود.  

وی با بیان اینکه با مهارت‌آموزی در فنی و حرفه‌ای، مهارت صد درصدی عاید کارگران می‌شود تأکید کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ظرفیت خوبی برای تربیت نیروی کار متخصص برای کشور و حتی اعزام به خارج از کشور است. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: در نشست‌های مشترکی که با مقامات روسی داشتیم مقرر شد نیروی متخصص کار در استان گلستان تربیت و به کشور روسیه اعزام شود.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب