جستجو
رویداد ایران > استان ها > گلستان > پیام دکتر موسی الرضا شبیهی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان به مناسبت روز جهانی شنوایی

به مناسبت روز جهانی شنوایی

پیام دکتر موسی الرضا شبیهی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان به مناسبت روز جهانی شنوایی

بر اساس آخرین برآوردهای منتشر شده سازمان جهانی بهداشت در حال حاضر ۴۶۶ میلیون نفر در سراسر جهان از کم شنوایی رنج می برند ، که ۳۴ میلیون نفر از آنها کودک هستند. خوشبختانه بیش از ۵۰ درصد از انواع کم شنوایی و ناشنوایی بزرگسالان و ۶۰ درصد از انواع کم شنوایی و ناشنوایی کودکان با اجرای برنامه های پیشگیری و مراقبتی در نظام سلامت قابل پیشگیری هستند.

همه ساله، به مناسبت  روز جهانی شنوایی در سوم مارس مصادف با ۱۲ اسفند، کمپین اطلاع رسانی با هدف ارتقاء دانش و آگاهی عموم مردم در خصوص اهمیت مراقبت شنوایی از دوره نوزادی تا سالمندی در سطح مراکز بهداشت برگزار می گردد.

سازمان جهانی بهداشت شعار امسال را «مراقبت از گوش و شنوایی برای همه، بیایید آن را به واقعیت تبدیل کنیم » عنوان کرده است، که  تاکیدی بر اهمیت  انجام مراقبت های شنوایی برای کلیه  افراد در همه سنین می باشد.

با توجه به اهمیت غربالگری به عنوان موثرترین راه شناسایی زودهنگام مشکلات گوش ؛ آگاهی و پیگیری افراد جهت انجام غربالگری شنوایی نوزادی و دوران پیش دبستان و مدرسه و همچنین غربالگری در مشاغل پرخطر و سنین بالا می تواند در تشخیص و مداخله زودهنگام کم شنوایی بسیار موثر باشد.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب