جستجو
رویداد ایران > استان ها > قم > افزایش 60 درصدی سطوح درآمدی حق بیمه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر

افزایش 60 درصدی سطوح درآمدی حق بیمه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: در دولت مردمی سطوح در آمدی حق بیمه صندوق براساس واقعیت و مباحث علمی تا 60 درصد افزایش می یابد.

به گزارش رویداد ایران از قم، بیت اله برقراری با شرکت در جلسه کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر که در سالن جلسات مدیریت صندوق در استان قم برگزار شد، اظهار کرد: ما معتقدیم کارگزاران خط مقدم هستند و هرچقدرکارگزارن فعال باشند این صندوق نیز پایدار است تا بتوانیم اقدامات اساسی انجام دهیم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: اگر کارگزاران به به هردلیلی بی انگیزه باشند آسیب آن به صندوق وارد می شود زیرا اصل کار توسط کارگزاران انجام می شود .

وی با تاکید براینکه کارگزاران خط مقدم صندوق هستند ونقش مهمی در جذب بیمه شدگان و رشد و بالندگی آن ایفا می کنند، گفت: حقوق این کارگزاران به  صورت کارمزدی است و به  میزان مبلغ حق بیمه واریزی توسط بیمه شدگان به حساب صندوق بستگی دارد که همین موضوع باعث ثبات و پایداری شغلی آنان می شود.

برقراری با عنوان اینکه براساس قانون باید همه روستاییان و عشایر بیمه شوند تا در دوران سالخوردگی بتوانند از خدمات آن استفاده کنند، تصریح کرد: حدود یک سوم جمعیت کشور که حدود 30 میلیون نفر می شوند جامعه هدف این صندوق به شمار می آیند.

وی اضافه کرد:صندوق، آهنگ خیلی پرشتابی نداشته است بلکه‌آرام بوده اما با استقرار دولت انقلابی شتاب بیشتری گرفته است، چرا که دولت، نگاه تحولی دارد، ما هم مکلفیم براساس رسالت و برنامه‌ها، در راستای سیاست‌های دولت و وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی حرکت خود را پرشتاب و تحولی کنیم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: این صندوق براساس رسالتی که دارد جامعه هدف خود را تحت پوشش خود قرار می‌دهد،براین اساس روستائیان،کشاورزان و عشایر تحت پوشش این صندوق قرار گرفته و بیمه می‌شوند.

وی تصریح کرد: فلسفه وجودی این صندوق با منویات امامین انقلاب و تأکیدات ویژه حضرت امام(ره) و منویات رهبر معظم انقلاب درباره رسیدگی به این اقشار است و از سویی دیگر اصل ۲۹ قانون اساسی اشاره‌ای به برخورداری مردم از تأمین اجتماعی دارد و مبنای تشکیل صندوق همین علل است..

برقراری با بیان اینکه از ابتدای دولت مردمی افزایش چشمگیری از آمار بیمه شدگان در این صندوق داشتیم، گفت: سطوح در آمدی صندوق از زمان تأسیس افزایش زیادی نداشته است اما براساس واقعیت و مباحث علمی سطوح درآمدی حق بیمه را تا ۶۰ درصد افزایش دادیم.

وی بیان کرد: بیمه شدگان در هر سطح که حق بیمه را پرداخت می کنند، دولت ۲ برابر آن را پرداخت می‌کند،این نگاه دولت است، در حقیقت به دلیل افزایش سطوح در آمدی باید از دولت قدردانی کرد، ما پیشنهاد دهنده بودیم و از سطوح درآمدی دفاع کردیم.

برقراری تصریح کرد: باید پایداری صندوق را حفظ کنیم تا با چالش مواجه نشود و به سرنوشت صندوق های بیمه ای دیگر دچار نشود .

وی اضافه کرد: صندوق جوان است و قابلیت های خود را دارد و باید فکر کرد در آینده نیز بتواند خود را حفط کند یکی  از راه های کسب در آمد جذب بیمه شده جدید است.

حدود 11800 نفر در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان قم بیمه شدند

علی رحیمی مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان قم در ادامه این مراسم اظهار کرد: در استان قم 28 هزار و 665 نفر به عنوان جامعه هدف شناسایی شدند که موفق شدیم 11 هزار و 784 نفر را تحت پوشش قرار دهیم. که از این شمار 7 هزار و 731 نفر در شهرستان قم و 2 هزار و 53 نفر در شهرستان کهک و 2 هزار نفر نیز در شهرستان جعفر آباد تحت پوشش قرار گرفتند.

وی ضریب پوششی این صندوق را در استان قم 41 درصد ذکر کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 1267 نفرتحت پوشش این صندوق قرار گرفتند.

وی با اشاره به مبلغ مستمری پرداخت شده در سال جاری گفت: در استان قم هزار و 228 نفر مستمری بگیر هستند.

رحیمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 12 دفتر کارگزاری دراستان قم فعال هستند.

در پایان این مراسم از کارکنان مدیریت صندوق و مدیران دفاتر کارگزاری فعال در استان توسط مدیر عامل صندوق  تقدیر شد.

 

 

برچسب ها
نسخه اصل مطلب