جستجو
رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > بهترین جایگزین های آیفون «ممنوعه» ۱۴ در بازار !

بهترین جایگزین های آیفون «ممنوعه» ۱۴ در بازار !

اگر جزو آن دسته افرادی هستید که گوشی‌های اندرویدی را به آیفون ترجیح می‌دهید، این مقاله مخصوص شماست

غزال زیاری- انتخاب و خرید یک موبایل جدید ممکن است برای خیلی‌ها سخت باشد. مخصوصا اگر اطلاعات زیادی درباره قابلیت‌های تکنولوژیک موبایل نداشته باشیم.

از همین رو در این مقاله قصد داریم تا تعدادی از برترین گوشی‌های اندروید دنیا که ارزش خریدن دارند را به شما معرفی کنیم. بهترین گوشی‌های اندروید، قابلیت‌های متعدد و متفاوتی را در اختیارتان قرار می‌دهند. خیلی سخت است بتوان موبایلی را یافت که تمام نیازهای فرد را برآورده کنند و البته یک فاکتور مهم دیگر را نیز باید در نظر داشت: قیمت!

اما باید این را به خاطر داشته باشید که بسیاری از موبایل‌های هوشمند، به خواسته‌هایی که شما از یک موبایل دارید نزدیک هستند. تمام گوشی‌های اندرویدی که ما در این لیست قرار داده‌ایم، مزایا و برتری‌های خاصی نسبت به دیگر موبایل‌ها دارند و در نتیجه هریک می‌توانند بهترین انتخاب برای شما باشند.

۱- Google Pixel ۶A

گوشی‌های سری Pixel-A گوگل، در سال‌های اخیر، محبوب‌ترین گوشی‌ها در بین کارشناسان بوده‌اند و این مورد درباره گوشی Pixel ۶-A هم صادق است. این گوشی در ازای پولی که برای خریدش پرداخت می‌کنید، بهترین امکانات را در اختیارتان قرار می‌دهد و به‌عنوان پرچمدار گوشی‌های سری پیکسل ۶، از تمام نرم افزارهای مهم و کاربردی پشتیبانی می‌کند. یکی از این نرم افزارها، دستیار تایپ صوتی است که صدای شما را تبدیل به پیغام متنی می‌کند. این گوشی ۶.۱ اینچی ابعاد ایده‌آلی هم دارد و به نحوی است که با یک دست می‌توان از آن استفاده کرد.

پنل OLED گوشی، تصاویری شفاف را به شما ارائه می‌دهد و درروزهای آفتابی هم به‌راحتی‌می‌توان از آن استفاده کرد.

سیستم دوربین سه‌گانه این موبایل نکته قابل توجهی است و عکس‌هایی که در طول شب یا روز می‌گیرید، کیفیت فوق‌العاده ای دارند. در عین حال حالت‌های متعددی را در هنگام عکاسی در اختیار دارید تا بتوانید عکس‌های مدنظرتان را بگیرید. کیفیت ویدیوهای ضبط شده نیز فوق‌العاده است؛ به ویژه در گوشی نسخهUltra .

گوشی S۲۳ Ultra دارای چهار دوربین است (با حفظ زوم اپتیکال ۱۰X نسخه‌های قبلی) پس چه بخواهید از فاصله نزدیک از یک مورچه عکس بگیرید یا عکسی از بچه‌ای که در فاصله دور مشغول بازی است، مشکلی نخواهید داشت. گوشی اولترا، تنها گوشی از این سه گزینه است که دارای قلم S Pen است.

در عین حال این گوشی‌ها چهار به روزرسانی سیستم عامل اندروید و پنج سال به روزرسانی امنیتی را در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند که بهترین گزینه‌ای است که دربین گوشی‌های اندروید یافت می‌شود.

۳- گوگل پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو

این دو گوشی پیشرفته‌ترین گوشی‌های گوگل تا امروز هستند و قیمت‌شان در مقایسه با دیگر گوشی‌های پرچمدار اندرویدی عالی است (۵۹۹ دلار). گوگل پیکسل ۷ عملا به شما تمام امکاناتی که می‌خواهید را ارائه می‌دهد؛ از قابلیت شارژ وایرلس تا نرخ ریفرش نمایشگر ۹۰ هرتز. نمایشگر ۶.۳ اینچی این گوشی ۲۵% شفاف‌تر است. گوگل پیکسل ۷ پرو، نرخ ریفرش نمایشگر ۱۲۰ هرتزی با نمایشگر ۶.۷ اینچی AMOLED دارد و هردوی آنها دارای قابلیت Face Unlock هستند که البته به اندازه اثر انگشت مطمئن نیستند و بهتر است از آن فقط برای باز کردن قفل موبایل استفاده کنید. برخی نرم‌افزارهای هوشمند در این گوشی هوشمند وجود دارد که واقعا کاربردی هستند؛ مثل پیغام‌های صوتی یا Photo Unblur که عکس‌های گوگل فوتوز را شفاف می‌کنند؛ حتی اگر عکسی قدیمی باشد.

سیستم دوربین دوگانه آن عالی است و می‌توانید ویدیوهایی را با آن ضبط کنید که قابل رقابت با ویدیوهای iPhone۱۴ باشد. از نظر کیفیت عکس، اگرچه عکس‌های این گوشی به پای عکس‌هایی که با گوشی Pixel گرفته می‌شود، نمی‌رسد ولی کیفیت عکس‌ها باز هم خیلی بالاست. امکان شارژ وایرلس در این گوشی وجود ندارد .

ایسوس همچنین سیاست به روزرسانی نرم‌افزاری ضعیفی دارد و تنها ۲ سال امکان آپدیت سیستم‌عامل و به روزرسانی‌های امنیتی وجود دارد که این یکی از نقاط ضعف این گوشی به حساب می‌آید.

۵- سامسونگ گلکسی A۵۳ ۵G

گوشی‌های سری A سامسونگ،گوشی‌های خوبی هستند و گلکسی A۵۳ ۵G یکی از آنهاست که با نمایشگر ۶.۵ اینچی AMOLED تصاویری شفاف را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. نرخ ریفرش آن ۱۲۰ هرتز است و پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی دارد (۴ به‌روزرسانی سیستم‌عامل و ۵ سال به روزرسانی امنیتی). عملکرد این گوشی خوب است ولی وقتی به طور همزمان چندین اپلیکیشن را باز کرده باشید، ممکن است به مشکل بخورید. باتری آن بیش از یک روز دوام می‌آورد و بسته به میزان استفاده شاید تا دو روز عمر کند.

این گوشی جک هدفون یا شارژ وایرلس ندارد ولی اگر بخواهید حافظه گوشی را افزایش دهید، می‌توانید یک کارت MicroSD به آن اضافه کنید.

۶- سامسونگ گلکسی A۱۴ ۵G

اگر نمی‌خواهید پول زیادی برای موبایل بپردازید، از امکانات گوشی گلکسی A۱۴ ۵G سورپرایز خواهید شد. عملکرد این گوشی حیرت‌آور است و می‌توانید بدون هیچ گونه دردسری کلی اپلیکیشن را همزمان باز کنید. باتری گوشی دو روز دوام‌ می‌آورد و دوربین آن می‌تواند عکس‌های حیرت‌آوری بگیرد. برخلاف اکثر گوشی‌های زیر ۲۰۰ دلاری، این گوشی ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی دارد و در صورت نیاز می‌توانید یک کارت MicroSD هم به آن اضافه کنید. جک هدفون و حتی سنسور NFC هم دارد و دو به روزرسانی سیستم عامل و چهار سال به روزرسانی سیستم امنیتی در اختیارتان خواهد بود.

۷- وان پلاس ۱۱ ۵G

این گوشی از نظر سرعت حیرت‌آور است. این گوشی به لطف چیپ‌ست Qualcomm Snapdragon ۸ Gen۲ بسیار روان است و خیلی سریع شارژ می‌شود (تقریبا در طول ۲۰ دقیقه). نمایشگر ۱۲۰ هرتز ۶.۷ اینچی AMOLED گوشی، بلندگوهای استریو و باتری قابل‌اعتماد آن که بیش از یک روز دوام می‌آورد، از جمله ویژگی‌های جالب‌توجه آن هستند.

گوشی های موبایل
گوشی های موبایل

منبع: khabaronline-1736768

برچسب ها
نسخه اصل مطلب