جستجو
رویداد ایران > استان ها > گلستان > ساخت ۳۰۰۰ منزل برای نیازمندان روستایی گلستان در ۲ سال گذشته

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان خبرداد؛

ساخت ۳۰۰۰ منزل برای نیازمندان روستایی گلستان در ۲ سال گذشته

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: با مساعدت نهادهای حمایتی، طی دو سال گذشته، سه هزار واحد مسکونی برای نیازمندان روستایی گلستان احداث و به بهره برداری رسید.
سید محمد حسینی  اظهار کرد: در دو سال گذشته حدود سه هزار واحد مسکونی برای محرومان و نیازمندان مناطق روستایی استان با کمک نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد مستضعفان احداث شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان افزود: در سال جاری هم ساخت چهار هزار واحد مسکونی برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی گلستان پیش بینی شده که کارسازی و عملیات اجرایی آن در حال انجام است.

وی گفت: با تلاش مدیران ارشد استان و عنایت و ویژه بینی دولت سیزدهم، ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد پنج درصد برای تکمیل سه هزار واحد مسکونی نیمه تمام در مناطق روستایی این استان در قالب بودجه متمم برای افزایش سقف تسهیلات این واحد از ۱۰۰ به ۲۰۰ میلیون تومان اختصاص و ابلاغ شده که در حال کارسازی است.

حسینی بیان کرد: در طرح نهضت ملی مسکن برای چهار سال، ساخت ۲۸ هزار منزل مسکونی (هر سال هفت هزار واحد) برای گلستان پیش‌بینی شده که در سال نخست این طرح ساخت هفت هزار واحد آن با تسهیلات قرض الحسنه یک میلیارد ریالی شروع شده است.

وی اضافه کرد: امسال هم ابتدا سهمیه گلستان برای ساخت هفت هزار واحد مسکن در روستاها و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر سهمیه پیش بینی شد که این رقم با پیگیری استاندار به ۱۱ هزار واحد افزایش یافت و علاوه برآن تسهیلات قرض الحسنه پیش بینی شده امسال هم از یک میلیارد ریال به دو میلیارد ریال افزایش پیدا کرد.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب