جستجو
رویداد ایران > رویداد > شاسی‌ بلند چینی سایپا که از هیوندای توسان چیزی کم ندارد / عکس

شاسی‌ بلند چینی سایپا که از هیوندای توسان چیزی کم ندارد / عکس

سایپا به زودی خودروهای جدید کمپانی چینی چانگان را عرصه می‌کند، شرکتی که در سال های اخیر پیشرفت محسوس و زیادی کرده و توانسته جایگاه خوبی در بازار چین و حتی کشورهای حوزه خلیج فارس بدست آورد.

مسعود عابدینی: با اعلام شرکت سایپا،خودروهای جدیدی از طرف شرکت چانگان قرار است به زودی وارد ایران شوند.

در این مقاله،از بین محصولات وارداتی،خودروی UNI-K را بررسی خواهیم کرد و در کنار این بررسی،به مقایسه‌ی آن با هیوندای توسان هم خواهیم پرداخت.

 

سرنگونی شش بمب‌افکن بی‌۵۲ در یک شب با موشک‌های ساخت روسیه / عکس

نکته‌ای که حائز اهمیت این است که توسان قرار نیست وارد ایران شود،اما با این کار می‌خواهیم وضعیت خودروی UNI-K نسبت به رقبای مهم‌اش را بررسی کنیم.

طراحی خارجی

یونی-کی در طراحی قسمت جلو،در سطح بالایی از زیبایی قرار دارد. تقریبا می‌شود گفت که جزو خودروهای چینی است که در نمای جلویی شبیه به هیچ خودرویی نیست!

در قسمت چراغ‌های جلو،می توان زبان طراحی محصولات سری یونی چانگان را ببینیم. همچنین سبک خاص طراحی جلوپنجره هم در این خودرو دیده می‌شود.

در قسمت پایینی سپر جلو،یک دِی-لایت سه خطی به شکل Y هم دیده می شود که نمای خودرو را اسپرت‌تر کرده است.

فرمان کاملا دی-کات در کنار دو مانیتور بزرگ،نشان دهنده ی تکنولوژیک بودن کاکپیت خودرو است. در مقابل چانگان،توسان هم حرف های زیادی برای گفتن دارد.سبک طراحی داخلی سراسری در این خودرو دیده می‌شود.

مانیتور مرکزی بزرگ همراه با فرمان خاص هیوندای،دارای بیشترین جلب توجه هستند. از نکات جذاب در کابین توسان،تبدیل شدن اهرم تعویض دنده به چند دکمه است.

امکانات و آپشن ها

از نظر امکانات و آپشن،چانگان در وضعیت بسیار خوبی به سر می‌برد که البته این موضوع،به سیاست های خودروسازان چینی برای جذب مشتری هم مربوط می شود. آپشن های شاخص در این خودرو عبارت‌اند از:صندوق عقب برقی،سنسور نور و باران،سنسور جلو و عقب،دوربین ۳۶۰ درجه،دوربین ثبت وقایع،ورود بدون کلید،استارت دکمه ای،سانروف پانورامیک،نمایشگر مرکزی ۱۲.۳ اینچی،۳ نمایشگر کیلومتر شمار ۳.۵ ، ۹.۲ ، ۱۰.۲۵ اینچی،دنده الکترونیکی،ترمز پارک برقی،شارژر وایرلس،سیستم تشخیص چهره،سیستم صوتی SONY با ۱۴ اسپیکر،نور پردازی داخلی،تهویه‌ی دوکاناله‌ی اتوماتیک،گرمکن و سردکن صندلی های جلو،کروز کنترل تطبیقی،سیستم نقطه کور،رادار خطی،ترمز اضطراری،هشدار برخورد از جلو،کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری،ایربگ های راننده،کناری و پرده‌ای و...

توسان با ۳ پیشرانه‌ی بنزینی،دیزلی و هیبریدی عرضه می شود.قوی‌ترین نسخه‌ی آن،۲.۵ لیتری تنفس طبیعی است که ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۹ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس این پیشرانه هم ۸ سرعته اتوماتیک است.

قیمت

بازه‌ی قیمتی یونی-کی از ۲۰ تا ۲۶ هزار دلار و توسان هم از ۲۶ تا ۳۷ هزار دلار می‌باشد.

باید دید که سایپا یونی-کی را با چه قیمتی وارد بازار ایران می‌کند.اگر قیمت منطقی و منصفانه‌ای برایش در نظر گرفته شود،می‌تواند تهدیدی مهم برای رقبایش در ایران،مثل چری تیگو ۸ پرو باشد.

5858

منبع: khabaronline-1709017

برچسب ها
نسخه اصل مطلب