جستجو
رویداد ایران > رویداد > آمادگی همکاری های مشترک ایران با کشور زیمباوه

آمادگی همکاری های مشترک ایران با کشور زیمباوه

نشست بانوان ایرانی در دیدار با همسر رئیس جمهور زیمباوه امروز برگزار شد و معاون راهبردی امور زنان و خانواده از آمادگی همکاری های مشترک ایران با کشور زیمباوه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست بانوان ایرانی در دیدار با همسر رئیس جمهور زیمباوه صبح امروز برگزار شد.

لیلا سادات زعفرانچی معاون راهبردی امور زنان و خانواده در این نشست اظهار داشت: کشورها باید تلاش کنند تا در زمینه کشاورزی به خودکفایی برسند.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه اقتصادی و امنیت غذایی بخصوص پس از کرونا نیازمند خود کفایی هستیم. همچنین کشورها در حوزه کشاورزی بخصوص در حوزه تولیدات استراتژیک باید کوشا باشند.

زعفرانچی با اشاره به اینکه کشور زیمباوه در حوزه کشاورزی توانمند است، اظهار کرد: به نظر می‌آید زیمباوه با شرایطی که دارد در بحث امنیت غذایی، تغییرات اقلیمی و حتی بحث‌های بین المللی و تحریم‌های اقتصادی فرق دارد.

معاون راهبردی امور زنان و خانواده تصریح کرد: ما در جمهوری اسلامی ایران از همکاری و مشارکت‌های اقتصادی در حوزه‌های مختلف و دارای مزیت اقتصادی استقبال می‌کنیم.

زعفرانچی با بیان اینکه بانوان ایرانی در حوزه محصولات دانش بنیان در سطح بالایی قرار دارند، گفت: تعداد زیادی از بانوان ما در حوزه آکادمیک دارای مدارک بالا و قابل توجهی هستند. ما می‌توانیم در حوزه دانش بنیان به عنوان یکی از زمینه‌های مهم، قابل تأمل و موفق دوکشور همکاری‌های اقتصادی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: زیمباوه با توان نسبی خود در عرصه امنیت غذایی توانسته بسیار خوب عمل کند

دکتر زعفرانچی عنوان کرد: بانوان حوزه سیاسی و اقتصادی زیمباوه توانسته‌اند مشارکت خوبی داشته باشند و به خصوص در شرایط پسا کرونا این عرصه بسیار ضروری ست.

منبع: mehrnews-5625848

برچسب ها
نسخه اصل مطلب