جستجو
رویداد ایران > رویداد > این کشور بزرگترین ذینفع کاهش تولید اوپک پلاس خواهد بود

این کشور بزرگترین ذینفع کاهش تولید اوپک پلاس خواهد بود

روسیه، رهبر تولیدکنندگان غیراوپک در ائتلاف اوپک پلاس، بزرگترین ذینفع از کاهش 2 میلیون بشکه در روز اعلام شده در هفته جاری است، زیرا روسیه هیچ گونه تولیدی را کاهش نخواهد داد تا زمانی که قیمت نفت کاهش یابد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تحلیلگران می گویند در ماه های آینده قیمت نفت افزایش خواهد یافت؛ اوایل این هفته، اوپک پلاس بزرگترین کاهش را در هدف جمعی خود از سال 2020 اعلام کرد. علیرغم رقم "غول تورم که بر کشورهای غربی سایه افکنده است" این کارتل بین‌المللی تولید خود را 2 میلیون بشکه در روز کاهش داد.

با این وجود برخی تحلیلگران بر این باورند که کاهش واقعی تولید کنونی نفت اوپک پلاس نصف این رقم خواهد بود. حدود 1 تا 1.1 میلیون بشکه در روز. این استدلال به این دلیل است که بسیاری از تولیدکنندگان ماه ها است که قادر به تولید سهمیه خود نیستند.

اخیراً، روسیه به گروه عقب مانده در تولید ملحق شده است - به رهبری تولیدکنندگان آفریقایی اوپک، نیجریه و آنگولا زیرا تحریم های غرب منجر به کاهش تولید نفت روسیه شده است.

تخمین زده می شود که روسیه حدود 1 میلیون بشکه در روز عقب‌تر از سهمیه 11 میلیون بشکه ای خود در ماه سپتامبر بوده است، بنابراین مجبور نیست تولید خود را کاهش دهد و فقط از قیمت های بالاتر نفت سود خواهد برد.

منبع: khabaronline-1682252

برچسب ها
نسخه اصل مطلب