جستجو
رویداد ایران > رویداد > پرمستمع‌ترین سخنرانی عمرم در تبریز و تشییع شکوهمند شهریار بود

پرمستمع‌ترین سخنرانی عمرم در تبریز و تشییع شکوهمند شهریار بود

یاسر احمدوند (معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) به مناسبت روز شعر و ادب فارسی با استاد سیدعلی موسوی گرمارودی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش رویداد ایران و به نقل از خبرآنلاین، یاسر احمدوند (معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) و علی رمضانی (مدیر عامل خانه کتاب و ادبیات ایران) به مناسبت روز شعر و ادب فارسی با استاد دکتر سیدعلی موسوی گرمارودی دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار که در فضایی صمیمانه در منزل استاد سیدعلی موسوی گرمارودی صورت گرفت، این شاعر نامدار ضمن بزرگداشت جایگاه و مقام والای شهریار در ادب فارسی، گفت: «غزل شهریار در عین قرارگرفتن در ژانر غزل حافظ، به زبان امروز سروده شده و او توانست بسیاری از اصطلاحات روزمره کوچه و بازار را که برای مردم، شکلی کاربردی داشته و دارد، وارد فضای غزل کند. او در اشعاری که برای امام علی(ع) سروده نیز سرآمد است و به همین دلیل شاید هیچ شعر معاصری به اندازه غزل "علی ای همای رحمت تو چه آیتی خدا را" در ذهن مردم ایران جای نداشته باشد. شهریار در سایر آثارش و خصوصا حیدربابا بسیاری از آداب و رسوم ایرانی‌ها را نیز ثبت و ضبط کرده و در عین زیبایی و سادگی به شعر درآورده است».

۵۷۵۷

منبع: khabaronline-1675391

برچسب ها
نسخه اصل مطلب