جستجو
رویداد ایران > رویداد > تشکیل کمیته مبارزه با قاچاق در وزارت میراث‌فرهنگی

تشکیل کمیته مبارزه با قاچاق در وزارت میراث‌فرهنگی

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی از تشکیل کمیته مبارزه با قاچاق برای اولین بار در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، سردار حسن مهری تصریح کرد: این کمیته بر اساس تاکید و دستور عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و با پیگیری‌های علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور تشکیل شده و هدف اصلی آن کاهش جرایم مرتبط با قاچاق در حوزه میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی است.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی با بیان اینکه فرماندهی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی دبیری این کمیته را بر عهده دارد، افزود: از اولین روزهای انتصاب به‌عنوان فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی و نماینده تام‌الاختیار وزیر در جلسات ستاد مقابله با کالا و ارز شرکت می‌کردم که با توجه به حساسیت‌ها در حوزه مقابله با قاچاق اشیای تاریخی و صنایع‌دستی ضرورت تشکیل این کمیته احساس می‌شد و خوشبختانه این کمیته تشکیل و دبیر و اعضای این کمیته در حکمی از سوی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی منصوب شدند.

وی با بیان اینکه بر اساس بند ج ماده ۳۶ قانون مبارزه با کالا و ارز وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی جزو دستگاه‌های کاشف به حساب می‌آید، ادامه داد: برنامه‌ریزی کلان و تشریک مساعی با هدف پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا در حوزه میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی، ایجاد هماهنگی و تعامل سازنده با ستاد، ایجاد کارگروه‌های آموزشی و هماهنگی با دستگاه‌های کاشف، تشدید مقابله با سوداگران و انجام اقدامات پیشگیرانه، جلوگیری از ورود صنایع‌دستی قاچاق و تقلبی به کشور و… از مهم‌ترین اهداف تشکیل این کمیته است.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها جلسات این کمیته هر سه ماه یک بار به ریاست قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی برگزار می‌شود و اولین جلسه این کمیته نیز به زودی برگزار خواهد شد.

سردار مهری خاطرنشان کرد: این امید را داریم که با فعالیت این کمیته شاهد کاهش جرایم در حوزه قاچاق میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی باشیم.

منبع: mehrnews-5554044

برچسب ها
نسخه اصل مطلب