جستجو
رویداد ایران > رویداد > چند میلیون سیم‌کارت داخل تلفن های ایرانیان است؟

چند میلیون سیم‌کارت داخل تلفن های ایرانیان است؟

خطوط فعال تلفن همراه تا پایان سه ماهه اول سال ۱۴۰۱، به بیش از ۱۴۱ میلیون عدد رسیده که ضریب نفوذ را به ۱۶۷ درصد می‌رساند.

ویژگی‌هایی از جمله تعداد خطوط واگذارشده، ضریب نفوذ، تعداد کشورهای دارای ارتباط رومینگ، میزان پوشش جاده‌ای، درصد پوشش جمعیتی، شهر و روستاهای تحت پوشش و درصد مکالمات موفق در هر یک از اپراتورها متفاوت است که می‌تواند آن‌ها را از هم متمایز کند.

در اپراتور همراه اول، تعداد خطوط واگذارشده دائمی تا پایان سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ به ۲۲ میلیون و ۳۵۰ هزار و ۹۰۸ رسیده که از این میان تعداد ۲۱ میلیون و ۴۹۷ هزار و ۷۰۳ خط فعال است. خطوط واگذارشده اعتباری نیز به ۸۳ میلیون و ۸۶۲ هزار و ۱۹۹ عدد رسیده که از این میان ۵۳ میلیون و ۹۳۹ هزار و ۹۶۳ خط فعال است.

طبق این آمار، ۹۶.۵ درصد تحت پوشش ۲G و ۸۵ درصد تحت پوشش ۳G و ۸۱ درصد تحت پوشش ۴G قرار دارند. همچنین تعداد شهرهای تحت پوشش تا پایان سه ماهه سوم به ۱۳۹۵ و تعداد روستاهای تحت پوشش به ۴۴ هزار و ۹۱۸ رسیده است. میزان پوشش جاده‌های اصلی، فرعی و ریلی نیز به ۸۲ هزار و ۱۴۶ کیلومتر رسیده است.

در اپراتور رایتل، تعداد خطوط واگذارشده دائمی تا پایان سه ماهه چهارم سال ۱۴۰۰ به ۶۸۸ هزار و ۸۱۶ رسیده که از این میان تعداد ۴۶۱ هزار و ۳۹۸ خط فعال است. خطوط واگذارشده اعتباری نیز به هفت میلیون و ۸۲۵ هزار و ۰۹۱ عدد رسیده که از این میان چهار میلیون و ۸۲۰ هزار و ۴۳۵ خط فعال است.

طبق این آمار، ۵۴ درصد تحت پوشش ۳G و ۳۳ درصد تحت پوشش ۴G قرار دارند. میزان پوشش جاده‌های اصلی، فرعی و ریلی نیز به ۲۷ هزار و ۵۶۳ کیلومتر رسیده است.

ضریب نفوذ تلفن همراه به ۱۶۷ درصد رسید

قیمت خودرو شکست/ آخرین قیمت سمند، تیبا، پژو و کوییک عجیب اما واقعی؛ اجاره خانه در تهران به صورت دلاری!

۲۷۱ ۴۶

کد خبر 1656655

منبع: khabaronline-1656655

برچسب ها
نسخه اصل مطلب