جستجو
رویداد ایران > رویداد > ورزشی > جدال پایتخت با نصف جهان

جدال پایتخت با نصف جهان

جدال پایتخت با نصف جهان
هفته پنجم لیگ برتر که دیروز با انجام 4 دیدار آغاز شد، امروز با برگزاری 4 مسابقه دیگر به پایان می‌رسد.
دیروز تراکتور با گل 3 امتیازی کوین فورچونه از سد میزبان خود سایپا گذشت. صنعت نفت آبادان هم با همین نتیجه گل گهر را پشت سر گذاشت. در حساس‌ترین بازی‌های امروز، پرسپولیس- سپاهان در تهران و ذوب‌آهن- استقلال در اصفهان به مصاف هم می‌روند. تقابل‌های جذابی که باعث شده جدال فوتبالی تهران – اصفهان شکل بگیرد و تیم‌های مطرح و مدعی پایتخت و نصف جهان برابر هم صف‌آرایی کنند.

پرسپولیس- سپاهان؛ ال‌کلاسیکوی 72

ساعت 16:15 ورزشگاه آزادی تهران میزبان حساس‌ترین بازی این هفته ملقب به «ال‌کلاسیکوی وطنی» است. وحید کاظمی قضاوت دیدار پرسپولیس و سپاهان را برعهده دارد. دو تیمی که در فصل جاری هم جزو مدعیان جدی قهرمانی هستند. شاگردان کالدرون بعد از پیروزی 1-0 در دربی، وضعیت روحی خوبی دارند و هدف‌شان کسب 3 امتیاز این بازی خانگی است تا تعداد بردهایشان را به عدد 4 برسانند. سرخپوشان در این مسابقه هم سیدجلال حسینی، مدافع و کاپیتان خود را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارند و فرشاد احمدزاده هم به دلیل اتفاقات رخ داده در بازی با استقلال تا اطلاع ثانوی محروم است. در سمت مقابل، سپاهانی قرار دارد که برخلاف پرسپولیس هنوز در این فصل طعم باخت را نچشیده است. شاگردان قلعه‌نویی پس از 2 برد پیاپی هفته اول و دوم، در بازی‌های بعدی به 2 تساوی بدون گل برابر فولاد و نفت مسجدسلیمان بسنده کردند و این برای یک تیم مدعی چندان مطلوب نیست.  برای همین زردپوشان هم به دنبال کسب 3 امتیاز از جدال آزادی هستند. سپاهان و پرسپولیس 22 بهمن 1350برای اولین بار مقابل هم صف‌آرایی کردند که با پیروزی 2-1 سرخپوشان همراه شد. دو تیم تاکنون 71 بار برابر هم قرار گرفته‌اند که 25 برد سهم پرسپولیس و 19 برد سهم سپاهان بوده و 27 بازی هم با تساوی به پایان رسیده است. آخرین تقابل زردها و قرمزها در مرحله نیمه نهایی جام حذفی فصل گذشته در اصفهان شکل گرفت که پرسپولیس با نتیجه 1-0 حریف را پشت سر گذاشت. در تاریخ رویارویی‌های دو تیم، پرسپولیس 90 و سپاهان 73 گل به ثمر رسانده‌اند. نکته قابل ذکر اینکه بیش از 4 سال از آخرین برد سپاهان برابر پرسپولیس می‌گذرد. این تیم در بازی برگشت لیگ پانزدهم پرسپولیس را 4-2 شکست داد و از آن به بعد 4 بازی را باخته و 4 بازی هم مساوی شده است.

  علیمنصور میزبان آبی‌ها

در دیگر دیدار جذاب این هفته، ذوب آهن و استقلال از ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه فولادشهر اصفهان مقابل هم قرار می‌گیرند. بیژن حیدری به همراه محمدرضا ابوالفضلی و رحیم شاهین عهده‌دار قضاوت این دیدار است. دو تیم شروع خوبی در لیگ نوزدهم نداشته‌اند و دست نیافتن به برد، آنها را در وضعیت نسبتاً بدی قرار داده است. تیم علیرضا منصوریان بعد از باخت در هفته اول، 3 مساوی پی در پی داشته است. استقلال هم پس از باخت هفته اول، با دو تساوی به دربی رسید و در دیداری که کیفیت مورد انتظار را از سرخابی‌ها شاهد نبودیم، نتیجه را به حریف دیرینه واگذار کرد تا یکی از بدترین شروع‌های آبی‌ها در تاریخ لیگ برتر ثبت شود. حالا آندره‌آ استراماچونی برای سر و سامان دادن تیمش چاره‌ای جز شکست حریف ندارد و برای به دست آوردن دل هواداران پرتعداد تیمش باید تا فتح نصف جهان پیشروی کند. این در حالی است که علیمنصور هم در شرایطی مشابه، رؤیای شکست استقلال را در سر می‌پروراند و چاره‌ای جز شکست دادن تیم سابق و مورد علاقه‌اش ندارد. چرا که ممکن است وضعیت خودش در ذوب آهن به خطر بیفتند. استراماچونی در این مسابقه شیخ دیاباته و علی دشتی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و علی کریمی هم محروم است. میلاد زکی‌پور هم با صلاحدید سرمربی در لیست استقلال برای این دیدار قرار نگرفت. استقلال و ذوب‌آهن 36 بار در 18 دوره گذشته لیگ برتر مقابل هم قرار گرفته‌اند که آبی‌پوشان 12 و اصفهانی‌ها 11 بار به پیروزی رسیده‌اند و 13 بازی هم مساوی شده است. در مجموع این دیدارها، استقلال 42 گل و ذوب‌آهن 37 گل به ثمر رسانده اند.

اولین تقابل ماشین و شاهین

ماشین‌سازی و شاهین شهرداری بوشهر از ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه بنیان دیزل تبریز با هم دیدار می‌کنند که اولین تقابل لیگ برتری 2 تیم محسوب می‌شود. ماشین‌سازی در حالی میزبان این مسابقه است که پیروزی مقابل استقلال در هفته اول برای شاگردان رسول خطیبی خوش یمن نبود و سبزپوشان تبریزی پس از آن 3 شکست پیاپی را تجربه کردند. در سمت مقابل، شاهین با 3 باخت و یک تساوی در انتهای جدول قرار دارد و شاگردان عبدالله ویسی می‌خواهند نخستین برد فصل جاری را جشن بگیرند. در دیگر دیدار، فولاد خوزستان و پیکان از ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه شهدا فولاد اهواز رو در روی هم قرار می‌گیرند. شاگردان جواد نکونام هفته گذشته با شکست دادن شهرخودرو صدرنشین، 5 امتیازی شدند و پیکان هم بعد از مدت‌ها ناکامی 6-2 ماشین‌سازی را درهم کوبید تا بهترین پیروزی فصل را تا به اینجای کار کسب کند. حسین فرکی که در لیگ سیزدهم با فولاد قهرمان شده، امیدوار است مقابل تیم سابقش پیروزی دیگری کسب کند.
برچسب ها
نسخه اصل مطلب