جستجو
رویداد ایران > خبرها > اخبار ویژه > لایحه حقوق کودک ۱۰ سال معطل مانده است

لایحه حقوق کودک ۱۰ سال معطل مانده است

لایحه حقوق کودک ۱۰ سال معطل مانده است
رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان را از ابزارهای قوی بازدارنده جهت پیشگیری از بروز کودک آزاری دانست و گفت: متاسفانه تصویب این لایحه طول کشیده و یک دهه است که در حال رفت و برگشت بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان است.

رضا جعفری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نفس وجود این لایحه نشان می دهد که جامعه به موضوع حقوق کودک توجه دارد که این لایحه با مشارکت همه ذی‌نفعان تنظیم شده است.
وی اضافه کرد: با آخرین اصلاحات انجام شده از سوی کمیسیون قضائی مجلس، امیدواریم نظر شورای نگهبان تامین و این لایحه لازم الاجرا شود تا پیشگیری های اولیه و ثانویه از کودک آزاری انجام شود.
رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: تمام انواع خشونت های جسمی، غفلت و آزار روانی در این لایحه لحاظ شده و بحث کیفر و مجازات متناسب با نوع خشونت و آسیبی که کودک متحمل می شود، مورد توجه قرار گرفته است.
جعفری افزود: هرچه برخورد با ارتکاب خشونت در جامعه را تقویت کنیم، عامل حفاظت کننده برای کودک است.
وی ادامه داد: لایحه حمایت از حقوق کودک و نوجوان، فی نفسه فارغ از جنبه های حقوقی قضائی و انتظامی، موجب ترویج فرهنگ و گفتمان صیانت از حقوق کودکان به عنوان آسیب پذیرترین اقشار جامعه به شمار می رود و در فرهنگ اسلامی حمایت و تکریم از کودکان در بالاترین سطح متجلی شده است و امیدوار به تصویب هر چه زودتر این لایحه هستیم.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب