جستجو
رویداد ایران > سبک زندگی > گردشگری و مهاجرت > این خیابان را فقط "پیاده‌ها می‌بینند!

این خیابان را فقط "پیاده‌ها می‌بینند!

این خیابان را فقط "پیاده‌ها می‌بینند!
در سراسر جهان شهرهای بسیاری وجود دارد که به منظور برخورداری از مزایای پیاده‌راه‌سازی و رفاه حال ساکنان، اقدام به بهسازی و مناسب‌سازی بافت‌های قدیمی و جدید خود برای عابران پیاده کرده‌اند.

به گزارش ایمنا، کپنهاگ، شهری است که برای داشتن خیابان‌های سرسبز و بی‌نظیر مخصوص عابران پیاده خود شهرت جهانی و بین‌المللی دارد و به داشتن کافه‌های فراوان موجود در فضای باز و فرهنگ ملی غنی، شناخته شده است. این شهر یکی از نخستین شهرهای جهان است که دست به پیاده‌راه‌سازی زده است و از جمله موفق‌ترین شهرهایی به حساب می‌آید که ورود اتومبیل‌ها را به بسیاری از خیابان‌های اصلی و مرکزی خود ممنوع کرده است.


سال ۱۹۶۲ و از زمانی که مرکز خرید اصلی این خیابان تبدیل به تفرجگاه عابران پیاده شد، در حدود ۹۶هزار کیلومترمربع از آن به تردد عابران پیاده اختصاص یافت و اجازه عبور اتومبیل‌ها تنها با پایین‌ترین سرعت ممکن در اختیار قرار گرفت، نقطه عطفی برای این خیابان محسوب می‌شود.

استروگت دارای پیچ و خم‌های بسیار، خیابان‌های باریک، قدیمی و طولانی و به طور کلی شامل یک مجموعه خطی از چهار خیابان قرون وسطایی است که وجود ساختمان‌های شکیل، سر به فلک کشیده و انبوه در کنار مغازه‌های رنگارنگ، متنوع و چشم‌نواز در آن حس مرموز و اسرارآمیزی در دل عابران و بازدیدکنندگانش ایجاد می‌کند.


امروزه خیابان استروگت بهترین محل تهیه سوغات و خرید به حساب می‌آید، مملو از رستوران‌ها و کافه‌های متعدد است، میزبان یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری دانمارک است، در سراسر آن نوای موسیقی نوازندگان خیابانی به گوش می‌رسد و امکان کسب آرامشی نشاط‌آور را برای همگان فراهم می‌آورد. آنچه این خیابان را از دید انسان منحصر به فرد می‌کند، میدان‌های رو باز آن است که به همراه سایر جاذبه‌ها و امکانات به برگزاری تفریحات رسمی و غیررسمی اختصاص یافته است.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب