جستجو
رویداد ایران > استان ها > تخلفات زیست محیطی سلامت شهر زاهدان را به خطر انداخته است

تخلفات زیست محیطی سلامت شهر زاهدان را به خطر انداخته است

تخلفات زیست محیطی سلامت شهر زاهدان را به خطر انداخته است
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از پاکسازی بخشی از کمربندی مجاور بیمارستان تامین اجتماعی زاهدان با پیگیری قاطع اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان خبرداد.
به گزارش ایسنا-  وحید پورمردان گفت: پسماندهای ساختمانی و ضایعات فعالیت های عمرانی بخش عمده ای از پسماندهای شهر زاهدان را به خود اختصاص داده در حال حاضر حجم نخاله های ساختمانی و عمرانی به قدر است که این مسئله را به یکی از بزرگترین معضلات زیست محیطی شهر زاهدان تبدیل کرده است. 
وی افزود: متاسفانه مشاهده می شود که عده ای نا آگاه به مسائل زیست محیطی در راستای کسب سود بیشتر به جای دفع اصولی پسماندهای ساختمانی اقدام به تخلیه ضایعات و نخاله‌های ساختمانی در محل‌های غیر مجاز و سطح شهر زاهدان می کنند. اینگونه تخلفات زیست محیطی سلامت روان و زیبایی شهر را دچار اخلال کرده و موجب آسیب‌رسانی به شهر و تهدید سلامت اجتماعی می‌شود و معضلات و مشکلات عدیده‌ای را پدید می آورد.
 مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در خصوص بر خورد قانونی با متخلفین این حوزه اظهار کرد: با گشت زنی های شبانه روزی ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست استان مشخص شد که تعدادی از افراد سودجو شبانه اقدام به تخلیه نخاله های ساختمانی در حاشیه شهر و کمربندیهای ورودی شهر می کنند که سبب شده شهر زاهدان و دیگر شهرهای استان در محاصره نخاله های ساختمانی و پسماندهای خانگی قرارگیرند از اینرو با پیگیریهای قاطع محیط زیست استان، متخلفان این حوزه شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.
پورمردان در خصوص جمع آوری نخاله ها و پسمانده های عمرانی رها شده در حاشیه شهر زاهدان گفت: متخلفین شناسایی شده در منطقه کمربندی مجاور بیمارستان تامین اجتماعی زاهدان ضمن پیگیری پرونده قضایی خود اقدام به جمع آوری نخاله های ساختمانی اطراف کمربندی مذکور نمودند و پسماندهای جمع آوری شده را به محل دفع اصولی نخاله های ساختمانی انتقال دادند و در چندماه اخیر به همت شهرداری منطقه چهار زاهدان و سازمان بازیافت بخشی از پسماندهای ساختمانی کمربندی ورودی شهر و منطقه لار زاهدان جمع آوری و محیط پاکسازی و بهسازی شد.
وی در رابطه با اقدامات انجام شده در خصوص حل این بحران زیست محیطی در استان نیز  گفت: محیط زیست استان به جد پیگیر حل معضل پسماند است و این موضوع یکی از مهمترین اولویت های کاری همکارانمان در سطح استان است. استفاده از تمام ظرفیت های استان همچون رسانه های بومی و محلی، تریبون نماز جمعه و جماعت، برگزاری دوره های آموزشی تخصصی برای کارشناسان، کارگاه آموزشی برای جوامع محلی و نونهالان برای فرهنگسازی در زمینه حفاظت از محیط زیست و مدیریت پسماند در دستور کار محیط زیست استان قرار دارد.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب