جستجو
رویداد ایران > رویداد > پرداخت ۱۳۶ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی در دولت جدید

پرداخت ۱۳۶ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی در دولت جدید

پرداخت ۱۳۶ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی در دولت جدید
معاون عمرانی و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به پرداخت ۱۳۶ هزار میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی در سال‌جاری، گفت: این رقم در ۱۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده و ۷۰ درصد رشد داشته است.

مهدی جمالی نژاد روز یکشنبه در دیدار با فرمانداران و شهرداران شهرهای آذربایجان شرقی اظهار کرد: ۹۶ هزار میلیارد تومان در ۱۱ ماهه امسال به طرح های عمرانی کشور پرداخت شده و ۴۰ هزار میلیارد تومان نیز از محل هدفمندی یارانه پرداخت شده است که در مجموع ۱۳۶ هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

وی با اشاره به موضوعات و مشکلات مطرح شده از جانب فرمانداران و شهرداران با بیان اینکه تک تک مسایل مطرح شده در دست اجراست، افزود: در مورد فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی باید گفت که اکثر کارخانه های تولید ماشین آلات سنگین راکد و یا متوقف هستند و تجهیزات لجستیک کشور در شرایط سختی قرار دارد که برای تامین و تجهیز ماشین آلات سنگین برای اولین بار قرارگاه لجستیک تشکیل دادیم.

جمالی نژاد با اشاره به ۲ مصوبه این قرارگاه در هفته اخیر، گفت: مجوز ماشین آلات سنگین داده شد و مقرر شد ماشین آلات اموال تملیکی در اختیار شهرداری ها قرار گیرد.

معاون عمرانی وزیر کشور با تاکید بر زیباسازی شهرها به خصوص ورودی شهرها و جاده ها در ایام نوروز خاطرنشان کرد: در برخی مناطق زباله و پلاستیک از سر و کول شهرها بالا می رود که بهتر است برای تمیزی شهرها و جاده ها از  مردم کمک گرفت.


وی همچنین با اشاره به ماده ۲۳ مبنی بر اختصاص درصدی از جرایم راهنمایی و رانندگی به شهرداران برای عمران و توسعه شهرها گفت: پیگیر این موضوع هستیم و به زودی حل می شود.

معاون عمرانی وزیر کشور با تاکید بر اینکه شهرداران نباید چشم به بودجه دولتی بدوزند بلکه خودشان درآمد زایی کنند، خاطرنشان کرد: در دیداری که از جلفا و منطقه آزاد داشتم، دیدم جلفا پیشانی آذربایجان است و با استفاده از موقعیت منطقه آزاد و همسایگی با کشورهای توسعه یافته می توان با طرح های ابتکاری در این منطقه تولید ثروت کرد.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب