جستجو
رویداد ایران > خبرها > مهندسان با احساس مسئولیت راه خواجه نصیر را ادامه دهند

مهندسان با احساس مسئولیت راه خواجه نصیر را ادامه دهند

مهندسان با احساس مسئولیت راه خواجه نصیر را ادامه دهند
عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفت: مهندسان باید با احساس مسئولیت در برابر خداوند و جامعه راه خواجه نصیر الدین طوسی را ادامه دهند.

آیت الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه های نماز جمعه مراغه افزود: مهندسان متعهد و متخصص باید جامعه  را آراسته به عقلانیتی کنند که در کتاب اخلاق ناصری خواجه نصیر به آن تاکید شده است.

وی ادامه داد:  در این راستا، مهندسان و ناظران فنی در زمینه های مختلف به ویژه ساخت و سازها در برابر خداوند احساس مسئولیت کرده و باید پاسخگو بوده و خواجه نصیر گونه عمل کنند.

وی اضافه کرد: همچنین مهندسان باید در زمینه نظارت و کارهای عمرانی و فنی دقت و اهتمام کنند لیکن متاسفانه در ساخت و سازها نظارت مناسبی در کشور انجام نمی شود تا جایی که شاهد آسیب به ساخت و سازها هستیم.

خطیب جمعه مراغه گفت: خواجه نصیر منجم، ریاضیدان، فیلسوف و شخصیت بزرگی بوده و تالیفات و آثار تاثیرگذار و بزرگی داشته است.

آیت الله پورمحمدی افزود: اکنون نیز روز ولادت این شخصیت بزرگ علمی به عنوان روز مهندس نامیده شده و از این رو این مناسبت را  به مهندسان و کارشناسانی که راه این عالم را ادامه می دهند، تبریک می گویم.

وی با اشاره به نقش تاثیر گذار روحانیون و علمای بزرگ شیعه در طول تاریخ اضافه کرد: علمای بزرگی چون مرحوم آیت الله کاشف الغطاء در برابر تجاوز بیگانگان در دوره قاجار ایستادند و بر مقاومت مردم در برابر آنان تاکید و توصیه می کردند.


برچسب ها
نسخه اصل مطلب