جستجو
رویداد ایران > خبرها > معرفی آخرین دستاوردهای محققان در حوزه نقشه‌برداری در نمایشگاه مجازی

معرفی آخرین دستاوردهای محققان در حوزه نقشه‌برداری در نمایشگاه مجازی

معرفی آخرین دستاوردهای محققان در حوزه نقشه‌برداری در نمایشگاه مجازی
همزمان با افتتاح نمایشگاه نقشه‌برداری، دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز دانشگاهی در نمایشگاه مجازی عرضه خواهد شد و فعالان این حوزه تا ۱۰ اسفند ماه می‌توانند در جریان تحولات علمی این حوزه باشند.

به گزارش رویداد ایران به نقل از ایسنا، یحیی جمور، دبیر علمی بیست و ششمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه‌برداری و اطلاعات مکانی؛ ژئوماتیک ۱۴۰۰ با بیان اینکه این رویداد علمی در حوزه اطلاعات مکانی با شعار "اطلاعات مکانی، زیربنای توسعه اقتصادی کشور " برگزار شده است، گفت:  این همایش از سال ۱۳۷۱ در دانشگاه تهران با حضور محققان داخلی و بین المللی برگزار شد و تاکنون دستاوردهای قابل توجهی داشته است.

وی فراهم سازی زمینه مشارکت دستگاه‌های مختلف دولتی و  بررسی راهکارهای استفاده از داده‌های مکانی در نظام مدیریت را از دستاوردهای برگزاری این همایش بعد از ۲۵ دوره نام برد و افزود: این همایش محفلی برای ارتباط میان بخش‌های دولتی، خصوصی و دانشگاهی است.

جمور هدف از برگزاری این همایش را ایجاد فرصت مناسب برای تبادل نظر و ارائه جدیدترین یافته‌های علمی، تحقیقاتی و پژوهشی متخصصان حوزه‌های مهندسی نقشه‌برداری دانست و ادامه داد: در این دوره از همایش ۱۵۷ مقاله ارسال شد که پس از انجام فرآیند داوری ۶۲ مقاله برای سخنرانی و ۵۴ مقاله برای ارائه پوستر پذیرش شدند.

دبیر علمی بیست و ششمین همایش و نمایشگاه نقشه برداری خاطر نشان کرد: برگزاری ۳ کارگاه آموزشی و ۲ میزگرد از دیگر برنامه‌های جنبی این رویداد است.

جمور با اشاره به برگزاری بخش نمایشگاهی این رویداد، خاطر نشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا نمایشگاه ملی ژئوماتیک ۱۴۰۰ به صورت مجازی و سه بعدی از ۳ اسفند ماه تا ۱۰ اسفندماه سال ۱۴۰۰  میزبان فعالان و علاقه‌مندان علم نقشه برداری خواهد بود.

وی نمایشگاه ژئوماتیک را یکی از بزرگترین رویدادهای علمی و تخصصی در حوزه مهندسی نقشه‌برداری و ژئوماتیک در کشور توصیف کرد و ادامه داد: این نمایشگاه جایگاهی برای تبادل اطلاعات و تعامل بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان دانش، اطلاعات، تجهیزات، خدمات و دستاوردهای مهندسی نقشه‌برداری و ژئوماتیک در بخش‌های دولتی و خصوصی است.

به گفته وی در این نمایشگاه در کنار شرکت کنندگان بخش دولتی، دانشکده‌های مهندسی نقشه‌برداری دانشگاه تهران، خواجه نصیرالدین طوسی و همچنین شهید بهشتی آخرین دستاوردهای خود را در حوزه دانشگاهی دستاوردهای علمی دانش ژئوماتیک به نمایش خواهند گذاشت.



برچسب ها
نسخه اصل مطلب