جستجو
رویداد ایران > خبرها > تلاش وزارت کار طراحی زیست بوم اشتغال روی کارگاه‌های خرد است

تلاش وزارت کار طراحی زیست بوم اشتغال روی کارگاه‌های خرد است

تلاش وزارت کار طراحی زیست بوم اشتغال روی کارگاه‌های خرد است
ایسنا/لرستان معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تلاش وزارت کار این است که زیست بوم اشتغال را روی کارگاه‌های خرد در استان‌ها طراحی کند.

علی حسین رعیتی فرد  در گفت‌وگو  با ایسنا اظهار کرد: برای ایجاد طرح زیست بوم اشتغال پتانسیل هر استان بررسی و براساس قابلیت‌های آن این طرح اجرایی خواهد شد که در لرستان نیز این موضوع اجرایی خواهد شد.

وی بیان کرد: آمایش سرزمین در وزارت کار براساس سه اصل انسان، فضا و فعالیت است که در حوزه اشتغال در لرستان این موارد احصا شده است.

این مسئول اضافه کرد: به عنوان نمونه در شهرستان‌های بروجرد، ازنا و الیگودرز مشخص شده چه توانمندی‌هایی وجود دارد و براساس آن شاخص‌ها طرح‌هایی را تعریف و اجرایی خواهیم کرد.

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کسب و کارهای "های تیک" خیلی سرمایه‌بر هستند مثل حوزه نفت، انرژی  و ایجاد اشتغال در آنها اندک است و تلاش وزارت کار ایجاد زیست بوم اشتغال روی کارگاه‌های خرد است تا بتواند اشتغال زودبازده داشته باشند.

رعیتی فرد ادامه داد: ظرفیت‌های بوم‌گردی که در نقاط مختلف کشور استفاده می‌شود می‌تواند به ایجاد اشتغال و چرخش چرخه گردشگری کمک کرده و قطعا برای اقتصاد جهانی گردشگری مفید است.

وی یادآور شد: باید کارهای بزرگی انجام داد که گام اول بوم گردی است که هم وزارت کار و هم وزارت گردشگردی روی آن متمرکز شده تا ایجاد اشتغال را به دنبال داشته باشد.



برچسب ها
نسخه اصل مطلب