جستجو
رویداد ایران > رویداد > بیوگرافی آیدا کیخایی + کارنامه هنری

بیوگرافی آیدا کیخایی + کارنامه هنری

بیوگرافی آیدا کیخایی + کارنامه هنری
در این مطلب از مجله اینترنتی آرگا، بیوگرافی آیدا کیخایی کی دیگر هنرپیشگان محبوب و مطرح سینما و تلویزیون ایرانی همراه با تصاویر جدید و شیک وی را تهیه و ارائه نموده ایم که امیدواریم مورد پسندتان قرار بگیرد.

آیدا کیخایی کارگردان تئاتر و بازیگر محبوب و مطرح تئاتر، سینما و تلویزیون ایرانی می باشد. این هنرمند موفق فعالیت حرفه ای خود را از سال ۱۳۷۴ در سن ۲۱ سالگی با حضور در تئاتر آغاز نمود و سپس در سال ۱۳۸۳ با فیلم ” ما همه خوبیم” وارد سینما شد. در ادامه این مطلب از مجله اینترنتی آرگا، همراه ما باشید تا بیشتر با بیوگرافی آیدا کیخایی همراه با کارنامه هنری و تصاویر دیدنی وی آشنا شوید.


آشنایی با بیوگرافی آیدا کیخایی + تصاویر دیدنی و شیک وی

آیدا کیخایی هنرپیشه تئاتر، سینما و تلویزیون معروف و محبوب کشورمان متولد ۱۸ مهر ماه سال ۱۳۵۳ که هم اکنون وی ۴۷ سال سن دارد و در شهر چشم به جهان گشوده است. همچنین ایشان فارغ التحصیل مدرک فوق لیسانس کارگردانی از دانشگاه تهران می باشد. او در حال حاضر در کشور کانادا در شهر تورنتو زندگی می کند.


آیدا کیخایی در سال ۱۳۷۴ در سن ۲۱ سالگی زمانی که دانشجوی رشته بازیگری بود به عنوان یکی از بنیان گذاران گروه تئاتر ” این روز ها” بر روی صحنه رفت و این نخستین فعالیت حرفه ای وی بود.

او در سال  ۱۳۷۶ توانست برای تئاتر ” ستاره های کوچک خاموشی” جایزه بازیگری را از جشنواره دانشجویی را به دست بیاورد. همچنین در سال هم ۱۳۷۷ برای بازی در نمایش ” بر کرانه باد” به کارگردانی مینا ابراهیم زاده جایزه دیپلم افتخار پانزدهمین جشنواره تئاتر فجر را دریافت نمود.

خانم کیخایی در سال ۱۳۷۶ با مجموعه تلویزیونی ” سلام زندگی” کاری از مسعود شاه محمدی مقابل دوربین قرار گرفت.

تا اینکه کیخایی در سال ۱۳۸۳ با فیلم ” ما همه خوبیم” به کارگردانی داوود میرباقری در کنار آهو خردمند و لیلا زارع وارد سینما شد.

دومین فعالیت سینمایی خود را با فیلم ” خشکسالی و دروغ ” به کارگردانی پدرام علیزاده و نویسندگی محمد یعقوبی در سال ۱۳۹۴ به دست آورد.

ورود به کارگردانی

ایشان علاوه بر بازیگری در عرصه کارگردانی هم فعالیت داشته است. وی در سال ۸۷ نمایش “خداحافظ در تالار مولوی” را کارگردانی کرد و همچنین در سال ۸۹ هم نمایش ” یک دقیقه سکوت” را بر روی صحنه برد.

ازدواج

این بازیگر زیبا چندین سال پیش با شخصی به نام محمد یعقوبی نمایشنامه نویس و کارگردانی تئاتر ایرانی ازدواج کرد. این زوج در سال ۱۳۹۴ به کشور کانادا مهاجرت کردند سپس دو سال بعد شرکت NOWADAYS THEATRE را تاسیس کردند

مختصری از بیوگرافی محمد یعقوبی

آقای یعقوبی متولد سال ۱۳۴۶ در لنگرود استان گیلان متولد شده است. همچنین ایشان فارغ التحصیل رشته حقوق قضایی می باشد که از سال ۱۳۶۷ وارد گروه تئاتر دانشگاه شد.

وی فعالیت خود را در عرصه نمایش نامه نویس از سال ۶۸ در سن ۲۲ سالگی آغاز نمود و سپس به عنوان موسس گروه تئاتر و کارگردان به فعالیت خود ادامه داد.


اجرا در کشور کانادا

این زوج در سال ۹۷ نمایش “شنا” نوشته جابر رمضانی را به انگلیس در فستیوال سامرورکس بر روی صحنه بردند که با استقبال بی نظیری مواجه شد.


ابتلا به سرطان

در ادامه بیوگرافی آیدا کیخایی آمده که ایشان در سال ۱۳۹۹ در سن ۴۶ سالگی خبر مبتلا به بیماری سرطان خود را رسانه ای کرد. او در اینستاگرام خود کلیپی از محمد یعقوبی که موهای وی را با ماشین می تراشید. منتشر کرد.

جالب است بدانید همسرش بعد از تراشیدن سر آیدا کیخایی به نشانه‌ صمیمیت و هم دردی موهای خود را هم با ماشین می‌ تراشد.

تحت تاثیر استاتید

در بازیگری به شدت تحت تاثیر استادانم در زمینه‌ بازیگری خانم نصیرپور و آقای سمندریان و محمد یعقوبی هستم.. تا روز آخر با این ‌که همه متن و همه نقش‌ ها را حفظ هستم باز متن دستم است و مدام آن را می ‎خوانم و با خودم تحلیل می ‎کنم.

جوایز و افتخارات


بیوگرافی آیدا کیخایی + کارنامه هنری

بازیگری در تئاتر

کارگردانی در تئاتر

بازیگری در سینما

بازیگری در تلویزیون

تله‌ فیلم

تئاتر های تلویزیونی

کارگردانی فیلم کوتاه


برچسب ها
نسخه اصل مطلب