جستجو
رویداد ایران > خبرها > آمریکا به ورزش هم رحم نکرد/ پیام بدعهدی آمریکا برای مذاکره کنندگان وین

آمریکا به ورزش هم رحم نکرد/ پیام بدعهدی آمریکا برای مذاکره کنندگان وین

آمریکا به ورزش هم رحم نکرد/ پیام بدعهدی آمریکا برای مذاکره کنندگان وین

«محمود عباس زاده مشکینی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره عدم صدور روادید از سوی دولت آمریکا برای برخی از اعضای تیم ملی کشتی ایران گفت: سیاست آمریکا از ابتدای انقلاب اسلامی علیه ملت ایران خصمانه بوده و تغییر نیافته است و لذا ایالات متحده از هر فرصتی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران استفاده کرده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این موضع گیری آمریکا در قبال ورزشکاران ایرانی جای تعجب ندارد، اظهار داشت: مردم ایران به جرم دفاع از انقلاب اسلامی،‌ جمهوریت و استقلالی که ۴۳ سال است آن را کسب کردند، تحت  شدیدترین تحریم‌ها و دشمنی‌های آمریکا قراردارند.

عباس زاده مشکینی تاکید کرد: در نظام سلطه آمریکایی‌ها، ورزش هم از سیاست جدا نیست و اگر سیاست آنها ایجاب می‌کند که علیه جمهوری اسلامی ایران در هر بخشی موضوع گرفته و تحریم‌های مختلف را اعمال کنند، قطعا به ورزش ما هم  رحم نخواهند کرد.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس با تاکید بر اینکه فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران باید از طریق نهادهای بین المللی به این موضوع ورود کند، گفت: این موضوع از طریق فدراسیون کشتی باید پیگیری شود چرا که فدراسیون کشتی آمریکا و در نهایت دولت این کشور وظیفه داشتند طبق مقررات نسبت به صدور روادید برای همه کاروان تیم ملی کشتی اقدام کنند.

وی ادامه داد:‌ البته ممکن است پیگیری هایی جمهوری اسلامی در قبال این رفتار آمریکایی‌ها در مجامع بین المللی به نتیجه نرسد. ولی برای روشن شدن افکار عمومی درباره نحوه سیاست آمریکا در قبال ایران، بسیار موثر است وسبب خواهد شد تا نهادهای ورزشی جهانی و ورزشکاران این رشته از نحوه برخورد آمریکا با ورزشکاران ایران بیشتر آگاه شوند.

سخنگوی کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی درباره اینکه آیا کمیسیون دراین باره موضع خاصی خواهد گرفت؟ اظهارداشت: موضوعاتی که درکمیسیون مورد بحث قرار می‌گیرد مشخص است. البته شاید این موضوع در آینده بررسی شود.

عباس زاده مشکینی درباره اینکه آیا این رفتار آمریکایی‌ها در قبال تیم ملی کشتی ایران بر مذاکرات وین اثرخواهد گذاشت؟ عنوان کرد: آمریکا با رفتاری دوگانه از یک سو خواستار مذاکرات بی واسطه با ایران است و از سوی دیگر  روادید کاروان تیم ملی کشتی را صادر نمی‌کند، این اقدامات به تیم مذاکره کننده ایران در وین این پیام را می‌دهد که آمریکا قابل اعتماد نیست.

به گزارش ایرنا، قرار بود دیدار دوستانه تیم‌های ملی کشتی آزاد ایران و آمریکا ۲۳ بهمن‌ ماه در «آرلینگتون» تگزاس برگزار شود. اما به دلیل صادر نشدن روادید ۶ تن از اعضای تیم ملی کشتی آزاد ایران با  اعلام «علیرضا دبیر» رییس فدراسیون کشتی،‌ حضور در این دیدار دوستانه لغو شد.


برچسب ها
نسخه اصل مطلب