hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > معرفی دره چاکرود گیلان

معرفی دره چاکرود گیلان

دره چاکرود یکی از نواحی دیدنی و بکر در استان گیلان می باشد. این دره دارای چشم اندازهای بسیار زیبایی برای علاقمندان و گردشگران خواهد بود. از زیبایی های این دره می توان به آبشاری اشاره کرد که درون آن قرار دارد. ارتفاع این آبشار ۳ متر است. این دره دیدنی مقصد بسیاری از کوهنوردان و ورزشکاران می باشد.

گیلان، سرزمینی سراسر شگفتی و جنگل است. منطقه ای از ایران که به دلیل رودخانه های جاری و پر آب خود به بهشت گمشده شناخته می شود. در این استان جاذبه های بی شماری توجه علاقه مندان را جلب می کند. دره چاکرود که یکی از نواحی شگفت انگیز این استان است، دارای طبیعتی بکر و پدیده های خاص می باشد. این دره از احاطه دو کوه شکل گرفته و دارای مشخصاتی ویژه می باشد. موقعیت جغرافیایی این دره در این استان بسیار ویژه است. از سویی این مناطق دارای چشم اندازهای توریستی و تفریحی بالایی نیز می باشند.


معرفی دره چاکرود

یکی از بهترین جاذبه هایی که در استان گیلان قرار دارد، این دره دیدنی می باشد که روزانه علاقه مندان زیادی را به سمت خود می کشد و طبیعت خود را به مسافران نمایان می کند. این دره زیبا در نزدیکی شهر رحیم آباد واقع شده است و یکی از آن مناطقی است که شاید هر شخصی نتواند از آن بازدید و یا به آن سفر نماید و یکی از دلایل آن مسافتی است که باید افراد تا رسیدن به آن پیاده روی نمایند. اگر علاقه مند به پیاده روی و کوهنوردی هستید و از تجهیزات آن برخوردار می باشید، این دره می تواند شما را حیرت زده و مجذوب خود نماید. این دره از زیباترین مکان های دیدنی استان گیلان به شمار می آید.

معرفی دره:

دره چاکرود در استان گیلان از جذابیت های بسیار زیادی برخوردار بوده و اهمیت زیادی در این منطقه دارد. دره ای که از حوالی طیولا آغاز می شود و به دریای خزر می رسد. در طی مسیر رسیدن به این دره می توانید با جاذبه های دیگری نیز رو به رو شوید.


شلمان، لنگرود و دیگر نواحی کوهستانی در مسیر رسیدن به این دره قرار دارند. شما با عبور از مسیرهای ییلاقی و جنگلی به یکی از روستاهای بکر و زیبا با نام روستای رحیم آباد می رسید. این روستا به گذرگاهی طبیعی متصل می شود که کمتر در میان گردشگران شناخته شده هستند. این منطقه به دلیل جذابیت های خود در میان کوهنوردان و دره پیماها شهرت زیادی دارد.

در این دره می توانید صدای جیرجیرک ها را بشنوید، شما برای رسیدن به قسمت هایی از این مسیر باید پیاده روی کنید. شنا کردن تجربه ای است که می توانید در این دره ها داشته باشید. اما باید توجه داشته باشید، برای شنا کردن باید تجهیزات و وسایل کافی را داشته باشید. یکی از بخش های جذاب در این دره ها صخره هایی است که در اثر فرسایش ایجاد شده اند. لایه های رسوبی در این صخره ها در طی سالیان دراز ایجاد شده اند. این دره در شب عمیق و ترسناک است، بنابراین باید با تجهیزات و اطمینان بیشتر به این مناطق بروید.


سفر به چاکرود:

گردشگران در مسیر این منطقه زیبا می توانند از طبیعت بکر آن استفاده نمایند و از شنیدن صدای خروش آب و آبشارها، تماشای درختان فندق، انجیر و … لذت ببرند. همچنین در نزدیکی این جاذبه زیبا اقامتگاه های بومگردی زیادی وجود دارد که می توانید هر چند روز که می خواهید، در آن ها اسکان داشته باشید. در نقاط مختلف دره دیدنی چشمه های معدنی زیادی وجود دارد که می توانید از خواص درمانی آن ها استفاده کنید و همچنین در حوضچه های زیبای منطقه به شنا بپردازید.

اگر قصد سفر و بازدید از نقاط مختلف این جاذبه زیبا را دارید پیشنهاد می کنیم، حداقل برای دو روز سفر خود را برنامه ریزی کنید. سفر یکروزه به این دره فقط شما را خسته کرده و لذت تماشای این منطقه را از شما می گیرد.


بهترین زمان سفر به دره چاکرود فصل تابستان می باشد که طبیعت ناب و خاص خود را به رخ هر گردشگری می کشد، در این فصل می توانید از آبتنی در حوضچه های لذت برده و اذیت نشوید. آب و هوا در این فصل بسیار معتدل و عالی است که هیچ مسافری را اذیت نخواهد کرد. این جاذبه یکی از مهم ترین مکان های دیدنی در استان گیلان است که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و همچنین به عنوان یک نماد بزرگ تفریحی شناخته می شود.


آبشار چاکرود:

یکی از زیبایی های این دره آبشاری است که در دل آن قرار دارد. این آبشار دارای ۳۰ متر ارتفاع می باشد و زیبایی های بی حدی را به خود اختصاص داده است. چشم اندازهای این آبشار برای گردشگران بسیار مجذوب کننده هستند.

کوهنوردی و صخره نوردی در این ارتفاعات می تواند تجربیات بی نظیری را در اختیار شما علاقه مندان قرار دهد. در برخی از مناطق این دره می توانید قلوه سنگ هایی مشاهده کنید که در اثر سقوط از دره ایجاد شده اند. این دره دیگر چشم اندازهای بکر نیز دارد.


دیدنی های گیلان:

همانطور که اشاره شد، این دره یکی از بکرترین مکان های دیدنی گیلان برای گردشگران است. منطقه ای که به دلیل چشم اندازهای ویژه خود مورد توجه قرار می گیرد. این دره که سرزمینی سرسبز است، دارای رودخانه های فصلی گوناگونی می باشد.

در این رودخانه ها شاهد طبیعتی ویژه خواهید بود. اما استان گیلان جاذبه های دیگری نیز به خود اختصاص می دهد. گردنه حیران که یکی از نواحی بکر در این استان می باشد، زیباترین چشم اندازها را به خود اختصاص می دهد. جنگل گیوسم که یکی از مهم ترین جنگل های ایران هستند، نیز در این مناطق قرار دارند.


شاید تاکنون تجربه سفر به اولسبلنگاه را داشته باشید، روستایی ییلاقی که دارای شرایط آب و هوایی معتدل و مناسبی می باشد. جاده اسالم نیز یکی از جاده های اطراف این منطقه است که در گیلان بسیار شناخته شده می باشد. شما علاقه مندان برای آشنایی با دیدنی های اولسبلنگاه می توانید به لینک مراجعه نمایید و در راهنمای سفر به روستای اولسبلنگاه اطلاعات بیشتری کسب کنید.

دره چاکرود به خودی خود یکی از جاذبه های منحصر به فرد این نواحی کشور است. در سفر به این منطقه می توانید از نزدیک جاذبه های مهمی را مشاهده کنید. اما همانطور که اشاره کردیم، در سفر خود به این مناطق باید تجربه کافی داشته باشید، همچنین باید سفر گروهی به اینگونه از مناطق داشته باشید، تا بتوانید در طی سفر اطمینان خاطر کافی داشته و امنیت خودتان را حفظ کنید.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد