hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > معرفی آبشار پتاس اصفهان با طبیعت اعجاب انگیز

معرفی آبشار پتاس اصفهان با طبیعت اعجاب انگیز

آبشار پتاس یکی از آبشارهای نمکی معروف دنیا است. این آبشار از جمله دیدنی های اصفهان به شمار می آید. برای بازدید از این آبشار دیدنی باید به مجتمع معدنی اصفهان سری بزنید. در این منطقه آبشارهای نمکی درخشانی مشاهده می کنید که از دور همانند الماس هستند. در این بخش نیز با جاذبه های این آبشار آشنا می شوید.

ایران کشوری با جاذبه های دیدنی بی شمار است. کشوری که زیبایی های منحصر به فردی را به خود اختصاص می دهد و هر ساله از نقاط مختلف دنیا گردشگران زیادی جذب می کند. این کشور پهناور به قدری دارای شگفتی است که خیلی از گردشگران هنوز با جاذبه های آن رو به رو نشده اند. به عنوان مثال آبشار نمکی که در کمتر جایی از دنیا دیده می شود، در کشور ایران مشاهده می شود، آبشاری معروف با نام آبشار پتاس که میان خور و بیابان های این منطقه واقع شده است. این آبشار از جمله جاذبه هایی می باشد که به شدت گردشگران را به سوی خود جذب خواهد کرد.


آشنایی با آبشار پتاس

آبشار نمکی یکی از جاذبه های حیرت آور و دیدنی در منطقه اصفهان است. این آبشار در میان خور و بیابانک واقع شده از جمله جاذبه های معروف این نواحی می باشد. این آبشار که همانند الماسی سفید در میان کویر می درخشد، می تواند برای شما جذابیت های زیادی داشته باشد. این جاذبه طبیعی بکر و دست نخورده است، از سویی می تواند شگفتی های ویژه خود را داشته باشد. این آبشار یکی از دیدنی های اصفهان محسوب می شود.


 

این آبشار در فاصله کمی از کویر مصر قرار دارد. این کویر که یکی از کویرهای معروف ایران به شمار می آید، هر ساله گردشگران زیادی از نقاط مختلف جذب می کند. ارتفاع این آبشار نیز ۲۵ متر می باشد و برای بازدید از آن باید به شمال مجتمع معدنی در اصفهان بروید. این آبشار در سال های اخیر گردشگران زیادی را جذب کرده و می تواند مورد توجه علاقه مندان زیادی باشد. شما در سفر به این منطقه تجربه های جذاب دیگری نیز خواهید داشت.


آشنایی با ویژگی های این آبشار نمکی:

ارتفاع این آبشار نمکی زیبا ۲۵ متر است. این آبشار به عنوان اولین آبشار نمکی در دنیا شناخته می شود و به معنای واقعی دارای ویژگی های منحصر به فرد خود است. عوامل متعددی در ایجاد این آبشار زیبا نقش داشته اند. اگر شما نیز از علاقه مندانی هستید که می خواهید از جاذبه های این آبشار دیدن نمایید، بهترین زمان برای سفر شما پاییز و زمستان خواهد بود. در این فصل ها از چشم اندازهای بیشتر این آبشار نمکی بهره مند خواهید شد.



دهکده گردشگری پتاس:

یکی از جذابیت های مهم و دیدنی که در اطراف آبشار نمکی پتاس واقع شده اند، می توان به دهکده گردشگری اشاره نمود. این دهکده توریستی با آبشار فاصله ۴۰ متری دارند. آرامش و رفاهی که در این مکان ها برای گردشگران در نظر گرفته شده است، می تواند برای آن ها جذاب باشد. جالب است بدانید که ساخت این دهکده موجب رونق زیادی در منطقه شده است. این دهکده امکانات تفریحی و رفاهی گوناگونی را به خود اختصاص داده و برای مسافران مکان بسیار مناسبی خواهد بود.


یکی از جذابیت های سفر به این منطقه و بازدید از این آبشار بسیار زیبا و باشکوه نورپردازی آن می باشد. در هنگام شب شما تصویری از امتداد نورانی این آبشار را مشاهده می کنید. این نورپردازی ویژه موجب زیبایی های بصری شده است. در هنگام شب این مکان برای شما بسیار خیره کننده خواهد بود. این مکان به جرات یکی از پاتوق های جذاب و دلنشین برای عکاسان می باشد. اگر شما نیز به طبیعت علاقه مند هستید و دوست دارید تجربه های مختلفی در این مکان ها داشته باشید، می توانید این آبشار نمکی زیبا را انتخاب کنید.


در این دهکده چه چیزهایی می بینید؟

یکی از جاذبه های مهمی که در این دهکده ها مشاهده می کنید، سوئیت هایی است که برای استراحت و اقامت شما در نظر گرفته شده و می تواند جذابیت های زیادی داشته باشد. این دهکده توریستی دارای نمایی سفید و درخشان می باشد. از بخش های مختلفی که در این دهکده قرار دارند، می توان به کافی شاپ، رستوران و دیگر بخش ها اشاره نمود. این امکانات برای گردشگران می توانند جذابیت های فوق العاده ای داشته باشند.


جاذبه های اطراف آبشار:

در اطراف آبشار پتاس نیز جاذبه ها و امکانات دیگری در نظر گرفته شده اند. از مهم ترین جاذبه های اطراف این آبشارها می توان به دریاچه نمک خور اشاره کرد. این دریاچه از اشکال هندسی تشکیل شده است و نمایی دیدنی خواهد داشت. در ادامه این بخش می توانید با دیگر دیدنی های اطراف این منطقه بیشتر آشنا شوید.

روستای عروسان:

این روستا یکی دیگر از جاذبه های دیدنی در این نواحی است. این روستا دارای نخلستان های بلند می باشد. مردمان این منطقه که بسیار مهمان نواز هستند، همچنان آداب و رسوم ویژه خود را حفظ کرده اند. چشمه آب گرم که در فاصله ۱۸ کیلومتری خور قرار دارد، یکی دیگر از چشم اندازهای مهم در این منطقه خواهد بود. ویژگی های فرهنگی در این روستا می تواند از سوی دیگر مورد توجه گردشگران باشد.


کویر مصر:

این کویر که یکی دیگر از دیدنی های اطراف این آبشار می باشد، از معروف ترین کویرهای این نواحی است. این کویر در فصل زمستان مقصد مناسبی برای گردشگران خواهد بود. این کویر دارای بخش های مختلفی است که شامل دریاچه نمک سلکون، تخت عروس، نیزار و تنگه رودخانه می باشد. شما در این کویر می توانید تجربیات ویژه ای داشته باشید. روستایی که در نزدیکی این کویر قرار دارد، محل مناسبی برای گردشگران خواهد بود. آشنایی با کویر مصر در لینک می تواند شما را با جاذبه های بیشتری از این کویر دیدنی آشنا کند.


دریاچه نمک خور:

این دریاچه دارای اشکال هندسی گوناگونی می باشد. برخی از این اشکال به ۳۰ تا ۴۰ سانتی متر می رسند. اگر شما نیز ار علاقه مندان به طبیعت گردی هستید، می توانید سری به این دریاچه دیدنی بزنید. این دریاچه دارای چشم اندازهای ویژه و خارق العاده ای است.


آبشار نمکی پتاس یکی دیگر از جذابیت های دیدنی در این نواحی به شمار می آید. این آبشار از چشم اندازهای بسیار زیبایی برای گردشگران برخوردار می باشد. با توجه به اینکه این منطقه یکی از مناطق کویری است، در سفر به این نواحی باید امکانات و تجهیزات لازم را به همراه داشته باشید.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد