hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > معرفی روستای گلی بلاغ اردبیل

معرفی روستای گلی بلاغ اردبیل

روستای گلی بلاغ از روستاهای تفریحی و گردشگری در استان اردبیل است. این روستا ویژگی های تفریحی و توریستی زیادی دارد. این منطقه دارای پروازهای پاراگلاید می باشد که از امتیازات این منطقه تفریحی هستند. این روستای بکر در شهرستان بیله سوار قرار دارد و امروزه مقصد گردشگران زیادی می باشد.

روستای گلی بلاغ از روستاهای گردشگری در بخش انجیرلو اردبیل می باشد. این روستا هدف بسیاری از گردشگران است، و هر ساله علاقه مندان زیادی از نواحی مختلف به خود جذب می کند. جالب است بدانید در این نواحی پروازهای پاراگلایدر طرفداران زیادی دارند. این منطقه از نواحی روستایی خوش آب و هوایی است، که به دلیل شرایط و موقعیت جغرافیایی مناسب خود می تواند مقصد گردشگران زیادی باشد. این مناطق دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی بی شماری برای علاقه مندان هستند. کاروانسرای شورگل عباسی از جمله کاروانسراهایی است، که در این منطقه قرار دارد.


معرفی روستای گلی بلاغ

این روستا و دیگر روستاهای دیدنی اطراف آن از مکان های دیدنی مهم در اردبیل هستند. روستای شورگل و زنده آباد از جمله روستاهای توریستی می باشند، که در این نواحی قرار دارند. یکی از مهم ترین ویژگی های توریستی  در این روستا پرواز خلبان های پاراگلایدها می باشد. این پروازها در میان گردشگران این منطقه اهمیت بسیار زیادی دارند، و یک ویژگی مهم برای جذب توریست در این مناطق هستند.


این روستا گردشگری در شهرستان بیله سوار اردبیل قرار دارد، و این منطقه که برای پروازهای پاراگلایدها با اهمیت می باشد، میزبان مسابقات مهمی است. برگزاری مسابقات بین المللی و ملی در این مناطق و همچنین کلاس های آموزشی پاراگلایدها نوع امتیاز مهم برای این نواحی محسوب می شود. این منطقه در سطح کشوری نیز بسیار پیشرفته است، و از محاسن زیادی برخوردار می باشد. این روستای تفریحی امروزه یکی از دیدنی های اردبیل است، که به دلیل این ویژگی های مقصد گردشگران زیادی می باشد.


جاذبه های روستا:

روستای گلی بلاغ از جذابیت های توریستی و گردشگری بالایی برای علاقه مندان برخوردار می باشد. شما در سفر به این منطقه می توانید از نواحی طبیعی و جاذبه های تاریخی دیدن کنید. طبیعت این منطقه به دلیل قرارگیری در ارتفاعات بسیار بکر است. این منطقه از شرایط آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی مناسبی برخوردار می باشد. سفر به این روستا با تجربیات جدیدی برای شما همراه است.


همانطور که می دانید، بخش مهمی از جذابیت های روستاها را در نواحی مختلف جذابیت های فرهنگی آن ها نیز تشکیل می دهند. این منطقه که از جاذبه های استان اردبیل است، می تواند تنوع فرهنگی ارزشمندی را به خود اختصاص دهد. ارزش های فرهنگی در این نواحی شامل سبک زندگی روستایی، لباس ها و آداب و رسومی است، که در میان این افراد وجود دارد، و می تواند برای شما جالب توجه باشد.



جاذبه های دیدنی بیله سوار:

شهرستان بیله سوار از شهرستان های دیدنی و پر جاذبه در استان اردبیل است. روستای دیدنی گلی باغ که یکی از جاذبه های این شهرستان می باشد، از جذابیت های زیادی برای علاقه مندان برخوردار است. از دیدنی های این شهرستان می توان به تپه نرگس، شهر کندوی زنبور باستانی و پتلغان اشاره نمود. این شهرستان دارای جاذبه های تاریخی زیادی نیز می باشد. از جاذبه های تاریخی در این استان می توان به کاروانسرای شورگل عباسی اشاره کرد. قیز قلعه سی انجیرلو نیز از جاذبه های این منطقه هستند.


اگر از علاقه مندان به جاذبه های طبیعی و چشم اندازهای بکر هستید، می توانید به منطقه گلی بلاغ خروسلو بروید، و از روستای گلی بلاغ دیدن کنید. رودخانه بالهارود نیز یکی از نواحی دیدنی در این منطقه می باشند. ارتفاعات و تپه های گوناگونی که در این منطقه واقع شده اند، از سوی دیگر می تواند جالب توجه گردشگران باشند. این شهرستان زیبایی های طبیعی و بکری را به خود اختصاص می دهد.


جاذبه های اردبیل:

همانطور که می دانید استان اردبیل یکی از استان های پر جاذبه کشورمان است. این استان دارای بناهای باستانی و تاریخی می باشد، اما بیشتر به دلیل وجود رودخانه ها و آبشارهای مرتفع خود شناخته شده است. این استان که وصف زیبایی های آن در هیچ جایی نمی گنجد، می تواند یکی از نواحی و بکر و دیدنی در کشور باشد، که مقصد بسیاری از گردشگران قرار می گیرد. این استان از نواحی اطراف به شهرهای مختلفی راه دارد. از دیدنی های این استان می توان به مکان های دیدنی مشگین شهر اشاره کرد.

رودخانه قزل اوزن خلخال:

این رودخانه از جمله جاذبه های این استان به شمار می آید. این رودخانه پر آب به دلیل ارتفاعی که دارد، از چشم اندازهای سرسبزی برخوردار می باشد. شما با گذر از پیچ و خم های این منطقه می توانید از چشم اندازهای این رودخانه دیدن کنید. این رودخانه که از ارتفاعات کردستان سرچشمه می گیرد، بسیار پر آب بوده و از جمله رودخانه های مهم این استان هستند.


گورستان های تاریخی اردبیل:

این گورستان ها از دیدنی های تاریخی در اردبیل هستند. این منطقه باستانی به شهر یری نیز معروف است. این گورستان به ۴۰۰ هکتار نیز می رسد. این گورستان ها شامل بخش های مختلفی هستند. دژ نظامی، قوشا تپه و معبد از بخش های مختلفی می باشند، که در این گورستان ها در نظر گرفته شده اند. قدمت این قلعه تاریخی به ۱۴۵۰ سال پیش از میلاد باز می گردد. تپه های این نواحی نیز قدمتی ۷ هزار ساله پیش از میلاد دارند.


دریاچه نئور:

این دریاچه یکی از بکرترین جاذبه های این نواحی هستند. این دریاچه در میان جاذبه های اردبیل بسیار شناخته شده می باشند. فاصله این دریاچه تا اردبیل ۴۲ کیومتر است. برای دسترسی به این دریاچه باید از مسیر آسفالته عبور کنید. این دریاچه از چشم اندازهای دیدنی برای گردشگران برخوردار است.


غار یخگان:

این غار نیز یکی دیگر از جاذبه هایی هستند، که در این استان قرار دارند. این غار در فاصله ۷۷ کیلومتری از شهر خلخال واقع شده و به دلیل وجود رشته کوه های ماسوله داغ می تواند جذابیت داشته باشد.


روستای گلی بلاغ از روستاهای دیدنی در این استان است، که در این مقاله با جاذبه های این روستا آشنا شدید. در سفر به این نواحی می توانید تجربه های بکری داشته باشید. همانطور که اشاره شد، این روستا و دیگر روستاهای اطراف آن می توانند از مناطق گردشگری و تفریحی در شهرستان بیله سوار باشند. این روستا از جذابیت های تفریحی زیادی برخوردار است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد