hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > معرفی آبشار گورگور منطقه ای زیبا طبیعت گردی در مشگین شهر

معرفی آبشار گورگور منطقه ای زیبا طبیعت گردی در مشگین شهر

آبشار گورگو یکی از آبشارهای دیدنی و پر جاذبه در استان اردبیل می باشد. این آبشار مرتفع در مشگین شهر اردبیل قرار دارد. شما برای بازدید از این آبشار دیدنی و طبیعت اطراف آن باید به روستای موییل بروید. این روستا نیز به خودی خود از جذابیت های زیادی برخوردار است. این منطقه دارای چشمه های آب گرم زیادی می باشد.

اردبیل یکی از استان های پر جاذبه کشورمان است. منطقه ای که با وجود آبشارهای مرتفع و چشمه های گوناگون شناخته شده است. در استان اردبیل آبشارهای مختلفی وجود دارند که هنوز برای گردشگران بکر و دست نخورده هستند. از جمله این آبشارها می توان به آبشار گورگور اشاره کرد. آبشار که دارای چشم اندازهای بکر و ویژه ای است. این آبشار در مشگین شهر واقع شده و به دلیل شرایط آب و هوایی معتدل خود مکان مناسبی برای گردشگران است. این آبشار ۱۲ متر ارتفاع دارد که با قرار گرفتن در دامنه های سبلان می تواند منطقه ای بکر برای طبیعت گران باشد.


شگفتی های آبشار گورگور

در سفر به استان اردبیل از جاذبه های بی شماری دیدن خواهید کرد. این استان که مقصد گردشگران زیادی است، در سال های اخیر از مهم ترین قطب های گردشگری ایران می باشد. اگر از عاشقان و علاقه مندان به طبیعت گردی هستید، می توانید سری به این منطقه بزنید و از جذابیت های این آبشار دیدن کنید. این منطقه دارای چشمه های متعددی نیز می باشد که از سوی گردشگران مورد توجه قرار می گیرد.


این آبشار کجا قرار دارد؟

این آبشار دیدنی در مشگین شهر اردبیل واقع شده و جذابیت های بی شماری را در اختیار گردشگران قرار می دهد. جاذبه های طبیعی و گردشگری در این مناطق بسیار متنوع و بکر می باشند. جالب است بدانید این شهر نیز در گذشته با نام خیاو شناخته می شد. در حقیقت علت این نامگذاری وجود محل های پر آب و درختان سرسبزی است که در این نواحی قرار دارند. این آبشار مرتفع امروزه از دیدنی های اردبیل است.


آبشار گورگور در جنوب روستای موییل که در فاصله چند کیلومتری جنوب مشگین شهر است، قرار دارد. این آبشار ۱۲ متر ارتفاع دارد و مساحت گردشگاهی آن نیز ۲۰۰ متر مربع می باشد. شما با سفر به این منطقه می توانید از چشم اندازهای دامنه سبلان نیز دیدن نمایید. با توجه به اینکه سبلان سومین قله بلند در ایران محسوب می شود، در این نواحی شرایط آب و هوایی مناسبی وجود دارد.

این منطقه به دلیل وجود چشمه های آب گرم طبیعی که از دامنه کوه ها و ارتفاعات سرازیر می شوند، طبیعت بکر و سرسبزی را ایجاد کرده اند. در تابستان این منطقه مورد توجه گردشگران قرار می گیرد.
مشگین شهر از جمله شهرهای توریستی در استان اردبیل می باشد که با توجه به شرایط و موقعیت جغرافیایی خود ارزشمند است. این شهر از جاذبه های تاریخی و طییعی زیادی برای علاقه مندان برخوردار می باشد. این شهر دیدنی دارای اقلیم مدیترانه و گرم و خشک است. جالب است بدانید این منطقه چهار اقلیم به خود اختصاص می دهد. اقلیم مدیترانه ای معتدل، مدیترانه ای گرم و خشک، کوهستانی سرد و استپی سرد در این نواحی حاکم است.

در فصل های مختلفی از سال این منطقه دارای جذابیت های گردشگری ویژه ای می باشد. این شهر دارای انواعی از آبشارها و چشمه خواهد بود. آبشار گورگور یکی از آبشارهای این منطقه می باشد که می توانید از چشم اندازهای آن دیدن کنید.

همانطور که می دانید یکی از مهم ترین ویژگی های استان اردبیل شرایط آب و هوایی معتدل و مناسبی است که در این منطقه حاکم می باشد. در فصل بهار و تابستان در این مناطق شرایط آب و هوایی خنک و مطبوعی حاکم خواهد بود. از جمله دیگر جاذبه های این منطقه می توان به مجتمع چشمه های آب گرم مشکین شهر اشاره کرد. منطقه سرعین نیز در فاصله ۲۲ کیلومتری از غرب این شهر واقع شده و یکی دیگر از جاذبه هایی است که می توانید از آن دیدن کنید.

از دیگر دیدنی های اطراف این آبشار می توان به پیست اسکی آلورس اشاره کرد. این پیست مورد توجه گردشگران زیادی است. بی شک در سفر به این مناطق می توانید به ارتفاعات سبلان بروید و از دیگر جذابیت های مشکین شهر دیدن کنید. همانطور که اشاره شد، این آبشار در روستای دیدنی موییل قرار دارد. این روستا دارای چشمه های آب گرم جوشانی است که در دامنه کوه های سبلان قرار دارند و دارای خواص مختلفی هستند.

حوضچه آبشار:

یکی دیگر از بخش های جذاب و دیدنی در  آبشار گورگور حوضچه آن می باشد. این حوضچه دایره ای شکل بوده و از زیبایی های زیادی برای گردشگران برخوردار است. در این حوضچه گونه هایی از ماهی های قزل آلا یافت می شوند. این آبشار به دلیل برخورداری از مناظر بکر و دیدنی خود می تواند مورد توجه باشد. چشم اندازهای طبیعی این منطقه و ارتفاعات کوه های سبلان از دیگر دیدنی های این منطقه هستند.


رودخانه، حوضچه، آب گرم و … از موهبت های طبیعی به شمار می آیند که در این نواحی قرار دارند. چشم اندازهای کوهستانی، ارتفاعات دلی آلی، دامنه کوه ها و … در این نواحی بیش از هر چیز جلب توجه می کنند.

پل معلق مشگین شهر یکی از جاذبه های مهم در این شهر می باشد. شما در سفر به این منطقه می توانید از این پل و جاذبه های آن نیز دیدن کنید. این پل یکی از بزرگ ترین پل های معلق در خاورمیانه می باشد. این پل در ارتفاع ۸۰ متری رودخانه خیاوچایی قرار دارد. قرار گرفتن این پل بر روی پارک جنگلی شهر موجب شده تا جذابیت های زیادی برای گردشگران داشته باشد. این سازه توسط کارشناسان و مهندسان مهمی ساخته شده است. دانش ساخت این بومی می باشد.


چگونه به این آبشار برویم؟

این آبشار در ارتفاعات منطقه قرار دارد و از جذابیت های بی شماری برای گردشگران برخوردار است. این آبشار دارای مسیر پر فراز و نشیبی است که از آن دیدن خواهید کرد. برای بازدید از این آبشار باید به دامنه های کوه بروید. شما باید مسیری را پیاده روی کنید. فاصله این آبشار تا پل معلق مشگین شهر تنها ۱۴۴ کیلومتر می باشد. برای سفر به این منطقه می توانید با استفاده از تورهای گردشگری به این منطقه بروید. تورهای اردبیل دارای امتیازات مناسبی هستند و انتخاب مناسبی برای گردشگران است.



امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد