جستجو
رویداد ایران > استان ها > در موج ششم کودکان با درصد بیشتر مبتلا خواهند شد

در موج ششم کودکان با درصد بیشتر مبتلا خواهند شد

در موج ششم کودکان با درصد بیشتر مبتلا خواهند شد
دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی گفت: آمار بیماران کرونایی سویه اُمیکرون رو به افزایش است.

دکتر سید جلیل موسوی امروز در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: سویه امیکرون در کشور و استان کاملاً غالب شده است، به طوری که متاسفانه اکثر قریب به اتفاق بیماران را شامل می شود.

وی در ادامه گفت: آمار بیماران سرپایی با شیب تند و تصاعدی رو به افزایش است ولی از طرف دیگر آمار بیماران بستری با شیب ملایم در حال افزایش است.

این مسئول خاطرنشان کرد: میزان فوتی ها فعلاً ثبات دارد از ۷ بهمن تا ۱۳ بهمن میانگین فوتی روزانه ۰.۷ نفر با PCR مثبت بوده است، همچنین میانگین فوتی کلی کرونا شامل مثبت و منفی روزانه دو یا سه نفر بوده است.

این متخصص عفونی با بیان اینکه پیش بینی می شود در روزها و هفته‌های آینده بستری ها، بیماران بد حال و فوتی ها شتاب بیشتری بگیرد، گفت: در موج ششم، کودکان با درصد بیشتر مبتلا خواهند شد و نگرانی در این خصوص جدی است، بنابراین باید به هشدارها توجه شده و مراقبت بیشتری هم به عمل آید.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی اظهار کرد: تعداد کل موارد بستری در استان تا ۱۳ بهمن، ۸۸ هزار و ۲۹۷ نفر بوده است، که از این تعداد ۴۹ هزار و ۴۴۳ نفر تست شان مثبت بوده و تست بقیه منفی است.

موسوی مجموع فوتی های آذربایجان غربی به دلیل بیماری کرونا تا ۱۳ بهمن، ۱۰ هزار و ۶۱۵ نفر بود، خاطرنشان کرد:  تست ۷۲۶۹ نفر مثبت و بقیه منفی بوده است، که با علائم بالینی و سی تی اسکن بیماری تشخیص داده شده است.

دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان ضمن آرزوی صحت و سلامتی برای اقشار مختلف مردم بخصوص مردم آذربایجان غربی بر لزوم جدی گرفتن پروتکل های بهداشتی تاکید کرد و گفت: به واسطه رعایت دستورالعمل های بهداشتی می توان از گزند این بیماری در امان بود.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب