جستجو
رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > آزادسازی ۲۵ هکتار از اراضی راکد در شهرکهای صنعتی خراسان رضوی

آزادسازی ۲۵ هکتار از اراضی راکد در شهرکهای صنعتی خراسان رضوی

آزادسازی ۲۵ هکتار از اراضی راکد در شهرکهای صنعتی خراسان رضوی
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۲۵ هکتار از اراضی راکد صنعتی واقع در شهرکها و نواحی صنعتی استان آزادسازی شد.

مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-علی بهرامی زاده در حاشیه نشست برنامه ریزی افتتاح و کلنگ زنی پروژه های عمرانی بمناسبت دهه مبارک فجر افزود : این در حالی است که در 10 ماهه سال گذشته طی فسخ 30 قرارداد در شهرکها و نواحی صنعتی خراسان رضوی 18 هکتار آزادسازی شده بود. 

رئیس مدیره شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی  هیات ادامه داد : داوری این شرکت در راستای تعیین تکلیف قراردادهای راکد و همچنین کیفی سازی قراردادهای مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی استان نسبت فسخ قرارداد و آزادسازی این اراضی اقدام کرده است. 

بهرامی زاده بیان کرد: در این راستا در مدت ۱۰ ماهه امسال ۲۶۱ قرارداد به وسعت ۱۲۹ هکتار به دلیل راکد بودن اراضی و انجام هیچ نوع ساخت و ساز صنعتی در آن توسط هیات داوری شرکت شهرکهای صنعتی استان فسخ شده است. 

وی اضافه کرد: از این تعداد ۱۲۴ قرارداد به وسعت ۹۰ هکتار در محاکم قضایی خراسان رضوی مطرح شده است. 

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: در نتیجه این اقدامات ۴۲ قرارداد به میزان ۲۵ هکتار آزادسازی شد که از این تعداد ۲۲ قرارداد با وسعت ۱۳ هکتار خلع ید شده و ۲۰ قرارداد به میزان ۱۲ هکتار ناشی از انصراف پس از فسخ قرارداد از حضور در نشستهای هیات داوری است. 

 کل اراضی در اختیار شرکت شهرکها و نواحی صنعتی خراسان رضوی هشت هزار و ۷۲۹ هکتار است که تاکنون پنج هزار و ۵۵۸ هکتار آن عملیاتی شده و سه هزار ۶۷۱ هکتار زمین صنعتی فراهم شده است. 

شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی در حال حاضر دارای ۵۰ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب است که از این تعداد ۴۴ شهرک و ناحیه صنعتی دارای زمین و ۴۰ شهرک و ناحیه صنعتی در حال واگذاری است که از این تعداد ۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته واقع شده است.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب