جستجو
رویداد ایران > خبرها > فیگورهایی دیدنی از صادق هدایت در ۱۲۰ سالگی/ عکس

فیگورهایی دیدنی از صادق هدایت در ۱۲۰ سالگی/ عکس

فیگورهایی دیدنی از صادق هدایت در ۱۲۰ سالگی/ عکس
علیرضا آسانلو، در نمایشگاه «دیدار به قیامت»، فیگورهایی از صادق هدایت را در آستانه ۱۲۰ سالگی این نویسنده، در مرزی میان رئالیسم و انتزاع، در لایه‌هایی متعدد از رنگ بازتاب داده است.

به گزارش رویداد ایران و به نقل از خبرآنلاین، بهمن، ماه تولد صادق هدایت است و این روزها روایتی بسیار متفاوت از این چهره همیشه مورد توجه هنر ایران در گالری مژده به تماشا گذاشته شده است.

علیرضا آسانلو، نقاش و مجسمه‌سازی که به واسطه آفرینش سردیس‌هایی از زنده‌یادان کیارستمی، شجریان، انتظامی، ملک‌الشعرای بهار و ... شهرت دارد، با رویکردی زیبایی شناختی، در مرزی معاصر میان رئالیسم و انتزاع و اصالت بخشی به عنصر تخیل بیننده، المان‌هایی از فیگورهای هدایت را در لایه‌هایی متعدد از رنگ بازتاب داده است.

«دیدار به قیامت»، عنوان این مجموعه هنری، برگرفته از جملات معروف صادق هدایت است و لابد شما انتظار دارید با ورود به گالری مژده با جناب صادق هدایت دیدار کنید که در ۴۸ سالگی بسیار تراژیک و غم‌انگیز زندگی را به درود گفت؛ اما ده نقاشی این نمایشگاه شما را به دیداری مفهومی و معناگرا رهنمون می‌کند؛ صادق هدایتی که اگر بود، سال دیگر به ۱۲۰ سالگی می‌رسید!

او در پاسخ به این نکته که خیلی‌ها صادق هدایت را راوی یاس و ناامیدی ارزیابی می‌کنند اما شما در برخی آثار ردپای هیجانی از شور و زندگی را بازتاب داده‌اید، گفت: «راستش، متهم اصلی فعلا فراری است، هدایت در قالب یک روایت‌گر داستان سرایی کرد و خود واقعیش را در لایه‌هایی از حقایق زندگی در روزگار خودش پنهان کرد، برای رسیدن به او باید از لابلای پرسوناژها و شخصیت‌ها و قصه‌ها عبور کنی، چیزی شبیه هزار و یک شب و در می‌یابی که زیر انباشتی از نوشته‌ها و داستان‌های تب‌آلود، شخصیتی به شدت آگاه و عصیان‌گر در آرامش نشسته و به زندگی می‌نگرد، زندگی مهم‌ترین موضوع آثار هدایت است، و انسان عالی‌ترین پرسوناژ ... من دریافتی از هدایت را تصویر کرده‌ام که شامل خود حقیقی و محتوی سرشار از زندگی است.»

علیرضا آسانلو متولد ۱۳۵۳ در زمینه نقاشی، طراحی و مجسمه، بیش از ده نمایشگاه  انفرادی و جمعی داشته است. مجسمه های برنزی از غلامحسین امیرخانی، مرتضی ممیز، جلیل شهناز، پرویز تناولی، محمد احصایی، پرویز کلانتری، غلامرضا تختی، سلمان هراتی، پروفسور رضا، پروفسور ستوده، پروفسور گنجی و ضیاالدین امامی که در اماکن فرهنگی و هنری و دانشگاهی و موزه‌ها نصب است، از جمله آثار شناخته شده اوست.

نمایشگاه «دیدار به قیامتِ» علیرضا آسانلو تا ۱۲ بهمن در گالری مژده به برپا خواهد بود. 

فیگورهایی دیدنی از صادق هدایت در ۱۲۰ سالگی/ عکس

۵۷۵۷

منبع: khabaronline-360072

برچسب ها
نسخه اصل مطلب