جستجو
رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > ۱۰۰ واحد سنگبری در لرستان نیاز به بازسازی دارند

۱۰۰ واحد سنگبری در لرستان نیاز به بازسازی دارند

۱۰۰ واحد سنگبری در لرستان نیاز به بازسازی دارند
رئیس سازمان صمت لرستان گفت: ۱۰۰ واحد سنگبری در استان نیاز به بازسازی دارند.

بهزاد منصوری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: توافقی را از ابتدای سال از طریق وزارت صنعت و سازمان گسترش نوسازی صنایع و معادن برای اصلاح ساختار واحدهای تولیدی سنگ‌بری،  با توجه به سرفصل منابع نهایی شده است.

وی افزود: متاسفانه استقبال کمی از طرف واحدها را شاهد بودیم  چراکه اصلاح ساختار سبب افزایش سرمایه‌گذاری می‌شود و برای هر واحدی بین ۵ تا ۱۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود.

رئیس سازمان صمت لرستان گفت: در ابتدای امسال، توافق ۵۰ واحد را اخذ کردیم  و به مجموعه فعالان اطلاع‌رسانی شد اما استقبال نشد.

منصوری با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در این حوزه به علت نوسانات نرخ ارز و تعمیر و تامین ماشین آلات بی‌ثبات است، اضافه کرد: با توجه به اینکه خیلی از واحدهای سنگبری سنتی هستند صاحبان آن تمکن مالی لازم را برای اصلاح ساختار ندارند و تنها تعداد محدودی اصلاح ساختار را انجام و خطوط را تغییر و وضعیت واحدها را به سامان کردند.

وی گفت: یکی دو واحد از این واحدها در آینده نزدیک افتتاح خواهندشد.

رئیس سازمان صمت لرستان در خصوص تأمین سنگ مورد نیاز واحدهای سنگبری در لرستان گفت: این واحدها برای تامین سنگ نیازمند سرمایه در گشت گردش و تمکن مالی هستند و این مسئله سبب شده قدرت مانور آنان برای تامین سنگ کاهش یابد و تولید آنها نمی‌تواند اقتصادی باشد.

منصوری با بیان اینکه  از تعداد ۳۲۶ واحد سنگبری که در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ احداث شده است، تصریح کرد: بالغ بر ۵۰ درصد واحدهای سنگبری در دهه ۸۰ بروزرسانی شدند.

وی اظهار کرد: از واحدهای سنگبری مذکور تعدادی تغییر خط داده و اکنون   ۱۰۰  واحد نیاز به بازسازی دارند که مقرر شد در طرح  مناطق محروم  حداقل ۵۰ واحد بروزرسانی شود.

رئیس سازمان صمت لرستان بیان کرد: متاسفانه در تسهیلات تبصره ۱۸ نیز این  صنعت جز صنایع پیشران‌ نیامده است و رقم مورد نیاز برای هر واحد ۱۰۰ میلیارد ریال  اعلام شده است.

منصوری عنوان کرد: هم‌اکنون ۱۵ واحد با ماشین‌ آلات ایتالیایی در لرستان در حال فعالیت هستند.



برچسب ها
نسخه اصل مطلب