جستجو
رویداد ایران > خبرها > تقویت همکاری دریایی از دستاوردهای رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ است

تقویت همکاری دریایی از دستاوردهای رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ است

تقویت همکاری دریایی از دستاوردهای رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ است
معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: ارتقای امنیت تجارت بین‌المللی و مقابله با دزدی و تروریسم دریایی از جمله اهداف رزمایش مرکب ایران، چین و روسیه است.

به گزارش روز جمعه ایرنا از روابط عمومی ارتش، امیر دریادار حبیب الله سیاری اظهار داشت: رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ در ابعاد مختلف حائز اهمیت است که برقراری امنیت تجارت دریایی در شمال اقیانوس هند و هماهنگی بهتر و ارتباطات نزدیک‌تر بین نیروهای دریایی کشورهای منطقه و فرامنطقه‌ای و البته تبادل تجربیات دریایی در امدادرسانی و کمک در حوادث و سوانح دریایی از آن جمله است.

معاون هماهنگ کننده ارتش همچنین تصریح کرد: برگزاری مقتدرانه این رزمایش با میزبانی و فرماندهی ما نشان می‌دهد نیروهای دریایی جمهوری اسلامی ایران متشکل از ارتش و سپاه، از توانمندی بسیار خوبی در برنامه‌های امنیت افزای مشترک با یکدیگر و مرکب با دیگر کشورها رسیده‌اند و  می توانند کمربند امنیتی در شمال اقیانوس هند و دریای عمان را تقویت کنند.

وی با یادآوری این موضوع که رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ برای سومین بار درحال اجراست، افزود: این رزمایش در تقویم تمرینات نیروهای مسلح گنجانده شده و در آینده نیز ادامه خواهد داشت و نشانه توسعه عمق راهبردی و ارتقای جایگاه بین المللی جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف دریایی است.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب