جستجو
رویداد ایران > خبرها > تلاش وزارت دفاع حرکت در مسیر تکنولوژی های آینده ساز است

تلاش وزارت دفاع حرکت در مسیر تکنولوژی های آینده ساز است

تلاش وزارت دفاع حرکت در مسیر تکنولوژی های آینده ساز است
جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه دنیا در حال ترسیم فناوری های راهبردی برای آینده است؛ گفت: امروزه توسعه فناوری در دنیا شتاب خیلی زیادی گرفته است و تلاش می کنیم در وزارت دفاع در عرصه های فناوری نوآورانه و آینده ساز عقب نمانیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا سردار سرتیپ «سید مهدی فرحی» جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح روز پنجشنبه پس از بازدید از اولین نمایشگاه بین المللی ایران ژئو که در  سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی افتتاح شد، گفت: امروزه توسعه فناوری در دنیا شتاب زیادی گرفته است و اگر نتوانیم با این توسعه همراه باشیم از فناوری های راهبردی و نوینی که در دنیا در حال شکل گیری است، عقب خواهیم افتاد. 

وی گفت: دنیا در حال ترسیم فناوری های راهبردی است که پایه های تحول در  ۲۰ سال آینده خواهد بود. از جمله آنها فناوری های برتر ژئو، بایو، نانو و فضا است که به ویژه در کشورهای پیشرفته روی آن ها کار  و سرمایه‌گذاری‌های عظیمی شده است و در واقع چشم انداز ۲۰۴۰ را برای این موضوع در نظر گرفته‌اند.

وی تاکید کرد: در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که  یکی از پیشتازان توسعه فناوری و به خصوص فناوری های نوین در کشور است  خود را موظف می دانیم که با تلاش جدی سعی کنیم در عرصه های فناوری نوآورانه و آینده ساز عقب نمانیم.

وی گفت: در این راستا بکارگیری ظرفیت‌های ملی و ظرفیت‌های بزرگی از جمله جوانان نخبه و خلاق کشور یکی از ابزارهای بسیار موثر و موفق توسعه است و برگزاری این نمایشگاه ها می توانند ظرفیت های کشور را یک جا جمع کنند که باعث هم افزایی و توسعه فناوری و شتاب شود و عملاً بتوانیم زودتر به آن دستاوردهایی که مدنظر است، برسیم.

وی با بیان اینکه فناوری ژئو از فناوری های برتر دنیا است گفت:  خوشبختانه در این نمایشگاه شرکت های خوبی حضور داشته و توانمندی های بسیار خوبی را  ارائه کرده اند. امیدواریم در وزارت دفاع و سازمان جغرافیایی وزارت دفاع بتوانیم از ظرفیت های خوب این شرکت ها به معنای حداکثری استفاده کنیم.

وی درباره توان دفاعی کشور گفت: توان دفاعی کشورهای دنیا متاثر از به کارگیری فناوری های برتر است. برای مثال در بحث مواد پیشرفته، بایو یا نانو و همچنین بحث ژئو و هایپرسونیک و کوانتوم و بسیاری از فناوری های دیگر که هم کاربردهای غیرنظامی و هم نظامی دارند یا موضوع هوش مصنوعی که از فناوری های رو به جلویی است که در همه عرصه ها از جمله در عرصه دفاعی و نظامی استفاده می شود و  همه دنیا مشغول آن هستند.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب