جستجو
رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > چشم نگران بیماران به افزایش تعرفه‌های پزشکی/ ویزیت پزشکان در سال ۱۴۰۱ چه‌قدر زیاد می‌شود؟

چشم نگران بیماران به افزایش تعرفه‌های پزشکی/ ویزیت پزشکان در سال ۱۴۰۱ چه‌قدر زیاد می‌شود؟

چشم نگران بیماران به افزایش تعرفه‌های پزشکی/ ویزیت پزشکان در سال ۱۴۰۱ چه‌قدر زیاد می‌شود؟
اخیراً انتشار خبری مبنی بر تعیین قیمت تمام شده خدمات درمانی از سوی سازمان نظام پزشکی نگرانی مردم را برانگیخته اما ویزیت پزشکان در سال آینده چه قدر خواهد شد؟

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ اخیراً انتشار خبری مبنی بر تعیین قیمت تمام شده خدمات درمانی توسط سازمان نظام پزشکی، موجی از نگرانی مردم را درباره افزایش ویزیت پزشکان برانگیخته است.

پیشنهاد سازمان نظام پزشکی قابل اجرا نیست

زیاده‌خواهی پزشکان در زمینه تعرفه‌ها، واکنش شورای عالی بیمه را برانگیخته است.

سید سجاد رضوی، دبیر شورای عالی بیمه سلامت در واکنش به پیشنهاد افزایش 60 درصدی تعرفه پزشکی می‌گوید: «در شورای عالی بیمه افزایش 28.5 درصدی تعرفه پزشکی به امضای همه اعضا رسید و به سازمان برنامه و بودجه ارائه شد. سازمان نظام پزشکی عدد بسیار بالاتری را پیشنهاد می‌دهد که این ارقام، قابل عملیاتی شدن نیست.»

بنابراین به نظر می‌رسد میزان افزایش تعرفه‌های پزشکی در سال آینده، بسیار پایین‌تر از اعداد اعلامی سازمان نظام پزشکی باشد.

با توجه به درمان محور بودن نظام سلامت کشور و میزان بالای مراجعات برای دریافت خدمات تشخیصی و درمانی، به راحتی می‌توان پیش‌بینی کرد که بسیاری از مردم، تاب‌ و تحمل افزایش تعرفه‌های پزشکی و ویزیت پزشکان را ندارند و در صورت افزایش شدید این تعرفه‌ها، در نبود زیرساخت‌هایی مانند پزشک خانواده، نظام ارجاع و پرونده الکترونیک سلامت، کمر مردم زیر بار هزینه‌های درمانی خم می‌شود.

از سوی دیگر باید توجه داشت که در شرایطی که حتی افراد بیمه‌شده تحمل افزایش زیاد تعرفه‌های پزشکی را ندارند؛ حدود 6 تا 9 میلیون نفر ایرانی فاقد بیمه داریم که متحمل افزایش شدید هزینه‌های درمانی خواهند شد و بنابراین خواسته افزایش غیرمنطقی تعرفه پزشکی در شرایطی که هنوز زیرساخت‌های لازم فراهم نیست؛ امری غیرمعقول می‌نماید.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب