جستجو
رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > بیوگرافی محمد بحرانی صدا پیشه جناب خان برنامه خندوانه

بیوگرافی محمد بحرانی صدا پیشه جناب خان برنامه خندوانه

بیوگرافی محمد بحرانی صدا پیشه جناب خان برنامه خندوانه
در این مطلب بیوگرافی محمد بحرانی بازیگر و صداپیشه محبوب ایرانی را می خوانید. وی با صداپیشگی شخصیت عروسکی جناب خان در برنامه خندوانه به شهرت رسید.

محمد بحرانی در سال ۱۳۶۰ در خانواده اصالتا شیرازی متولد شد. وی دارای مدرک لیسانس بازیگری از دانشگاه تهران و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد کارگردانی از دانشگاه تربیت مدرس می باشد. در اینجا بیوگرافی محمد بحرانی را مرور خواهیم کرد.


بیوگرافی محمد بحرانی صدا پیشه جناب خان برنامه خندوانه

محمد بحرانی صداپیشه ایرانی در ۱۶ آذر ۱۳۶۰ در شیراز متولد شد. شروع فعالیت وی در تلویزیون با عروسک گردانی و در سال ۱۳۸۰ اتفاق افتاد. علاقه بحرانی به نمایش عروسکی از جشنواره های تئاتر عروسکی در زمان دانشجویی آغاز شد.


شروع کار صدا پیشگی محمد بحرانی با نقش عامو در سریال عروسکی «خونه عامو» شروع شد. وی تاکنون کارهای زیادی در زمینه صداپیشگی انجام داده است که از معروف ترین آنها می توان به شخصیت های آقوی همساده و ببعی در کلاه قرمزی، استاد همه چی دون، صداپیشه عروسک آقا شجاع در مجموعه با ما کاش باشی و جناب خان در کوچه ملوارید و خندوانه اشاره کرد.

در مورد آشنایی محمد بحرانی با گروه کلاه قرمزی می توان به همکاری مشترک وی با ایرج طهماسب و حمید جبلی در فیلم سینمایی «رفیق بد» اشاره کرد اما در اصل، دوستی او با امیر سلطان احمدی عروسک گردان پسر عمه زا، زمینه حضورش در مجموعه کلاه قرمزی را فراهم کرد.


اما در واقع آنچه محمد بحرانی را به شهرت رساند و موجب محبوبیت وی در میان مردم شد، صداپیشگی شخصیت جناب خان در برنامه خندوانه رامبد جوان بود.

محمد بحرانی در زمینه مجری گری (رادیو هفت) و بازیگری نیز فعالیت داشته است که از آن جمله می توان به نقش آفرینی وی در سریال گلشیفته (نمایش خانگی) و همچنین بازیگری در فیلم های سینمایی نظیر اتوبوس شب، رفیق بد، طبقه حساس، نزدیکتر، فرار از قلعه رودخان اشاره کرد. وی در تئاتر نیز در نمایش هایی مانند تله تئاتر یغمای با شکوه خورشید، مجموعه مکتب خانه غیر انتفاعی و یه کوچه یه خونه حضور پیدا کرده است.

محمد بحرانی متاهل بوده و با مهناز خطیب ازدواج کرده است. در ادامه بیوگرافی محمد بحرانی می توانید عکس های این بازیگر، عروسک گردان و صداپیشه ایرانی را ملاحظه نمایید.

محمد بحرانی و همسرش

جناب خان و رامبد جوان در کنار حامد حدادیحضور محمد بحرانی به عنوان مهمان در برنامه خندوانه

محمد بحرانی و رامبد جوان

محمد بحرانی و احمدرضا عابدزاده    محمد بحرانی در کنار زوج معروف هنرمند

عکس محمد بحرانی در کنار همایون شجریان

 محمد بحرانی صداپیشه و عروسک گردان ایرانی

عکس محمد بحرانی

محمد بحرانی در نشست خبری فیلم شهرزاد

محمد بحرانی و ستاره اسکندری

عکس جناب خان

عکس و زندگینامه محمد بحرانیعکس محمد بحرانی

فعالیت محمد بحرانی در سینما

بازیگری محمد بحرانی در سریال

صداپیشگی تلویزیونی

شروع فعالیت مجمد بحرانی

ایشان از جشنواره تئاتر عروسی علاقه اش به هنر آغاز شد و در سال ۱۳۸۰ زمانی که بیست سال سن داشت با معرفی خانم مریم سعادت که ایشان داور یکی از جشنواره ها بودند به منظور حضور در عروسک گردانی یک مجموعه تلویزیونی برای کودکان معرفی شد و در مورد فعالیت بازیگری ایشان می توان گفت در سال ۱۳۸۵ با ایفای نفش در فیلم اتوبوس شب برای نخستین بار وارد سینما شد و با نقش آفزینی در سریال گلشفیته در سال ۱۳۹۶ در شبکه نمایش خانگی جدی تر از قبل وارد عرضه بازیگری شدند تا اینکه در سال ۱۳۹۸ با بازی در سریال هیولا که به کارگردانی مهران مدیری می باشد حضور پیدا کرد و اولین تجربه بازیگری در تلویزیون را در نوروز ۱۳۹۹ با سریال دوپینگ تجربه کردند.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب