جستجو
رویداد ایران > خبرها > اطلاعات کانون‌های تولید ریزگرد کشور تهیه شد

اطلاعات کانون‌های تولید ریزگرد کشور تهیه شد

اطلاعات کانون‌های تولید ریزگرد کشور تهیه شد
مدیرکل مقابله با پدیده گروه وغبار سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد:‌به منظور بررسی منشا تولید گردوغبار یا ریزگردها تلفیقی از اطلاعات زمین، تصاویر ماهواره ای و اطلاعات محلی در ۵۴۰ ایستگاه سراسر ایران تهیه شده است.
به گزارش ایرنا علی‌محمد طهماسبی روز شنبه در نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران گفت: ایران بر اساس بررسی‌ها اکنون ۲۵ میلیون هکتار منطقه مستعد تولید گرد و غبار به علت متاثر بودن از فرسایش خاک بر اثر باد دارد.
وی یادآورشد: در استان تهران ۱۰۰ هزار هکتار منطقه تحت تاثیر فرسایش بادی داریم که در شهرستان های ری و ورامین قرار دارند.
طهماسبی اظهارداشت: استان تهران بر اساس بررسی ها چندان در معرض فرسایش پذیری زیاد و خیلی زیاد نبود و سطح زیاد آن به ۲۰۰ هکتار می رسید و گرد و غبار محلی بیشتر استان تهران را درگیر می کند.
مدیرکل دفتر مقابله با پدیده گرد و غبار سازمان محیط زیست کشور گفت: مساله مهم در کشور مربوط به گرد و غبار محلی است که وضعیت آن طی ۱۵ سال بررسی و تدوین شد.
وی خاطرنشان کرد: میزان تولید گرد و غبار کشور طی پنج سال منتهی به ۹۴ را بررسی کردیم تا میانگین فصلی بلند شدن گرد و غبار مشخص شود و در تهران بر همین اساس از ری و ورامین گرد و غبار برخاسته است.
طهماسبی ادامه داد: طی ۲ سال گذشته نقشه راهی تهیه کردیم که بر اساس آن کار را دنبال می کنیم؛ شناسایی کانون ها موضوع بحث همیشگی بوده و مطالعات در تمامی استان ها انجام شده است که تا یک ماه آینده در دست انتشار قرار می گیرد.
مدیرکل مقابله با پدیده گرد و غبار سازمان محیط زیست کشور با بیان اینکه برنامه پنج ساله در این زمینه تهیه شده است گفت: برآورد خسارت گرد و غبار را اوایل امسال آغاز کردیم تا حداقل این میزان را در ۶ استان دارای بیشترین درگیری، برآورد کنیم.
وی اضافه کرد: در مورد منشاءیابی خارجی هم قراردادی برای بررسی وضعیت اطراف ایران منعقد شده است تا منشا تولید گرد و غبار در خارج از کشور مشخص و بررسی شود.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب